Na začátku školního roku jsme se rozhodli, že se chceme společně starat o nějaké zvířátko. Po dlouhém zvažování a hlasování se stal vítězným kandidátem na zvířátko 6.A axolotl mexický. Společně jsme si připravili referát o tom, čím je axolotl charakteristický, co jí a co potřebuje, abychom zjistili, zda se o něj dokážeme řádně postarat.
V září jsme založili akvárium. Povídali jsme si o tom, že je třeba v akváriu nastolit rovnováhu a počkat, až se ve filtraci usadí užitečné nitrifikační bakterie.
V říjnu přišel ten velký den, kdy se do dříve prázdného akvária nastěhoval náš axolotl, kterého jsme pojmenovali Axínka. Jeho příchod nás stál mnoho úsilí, jelikož jsme si jej museli zasloužit hezkými známkami z písemky.
Postupně jsme se naučili Axínku krmit a starat se o její dům - akvárium. Ve fyzice jsme našeho axolotla pozorovali termokamerou a ověřili jsme si, že obojživelníci mají proměnlivou teplotu těla, která je závislá na jejich okolí - Axínka totiž na termokameře nešla vůbec vidět. Ve výtvarné výchově jsme si naše zvířátko namalovali a vzniklými obrázky si vyzdobili třídu. V angličtině jsme se v anglickém kvízu dozvěděli zajímavá fakta o axolotlech.
Jak to všechno probíhalo se můžete podívat v galerii:)
Fotogalerie
Referát o Axolotlech
Axínka
První krmení
Akvárium a naše obrázky
Axolotl ve fyzice
Axolotl ve výtvarné výchově
Třída 9.A úspěšně dokončila 1. kapitolu svého komiksového projektu.
Třída 9. A se rozhodla v letošním projektu využít svou kreativitu a v následujících měsících vám bude prezentovat svůj vlastní komiks.
Tak je to tady. Společně jsme se dostali až do 9. ročníku!
Na závěr školního roku se část třídy 8. A zúčastnila vzdělávacího školního výletu.
V rámci výuky ruského jazyka jsme se po loňském nácviku písně kamarádů pustili letos do pohádky O koblížkovi.