Poznáváme 2. stupeň – projekt 6.B

Třída 6.B se během celého školního roku věnovala projektu s názvem „Poznáváme 2. stupeň“, jehož cílem bylo nejen seznámit se s novými předměty, ale také s učiteli, učebnami a celkovým prostředím, které je na druhém stupni čeká.
Fyzika s termokamerou i metrem v ruce
Ve fyzice žáci pracovali s termokamerami a čidly na měření teploty, kterými měřili teplotu různých předmětů i prostředí. Tato data dále vyhodnocovali v programu Edlab, kde sledovali, jak se teplota mění v čase a při různých podmínkách. Děvčata využila termokamery také při pracovních činnostech, kde zkoumala změnu teploty při tření, a celá třída dokonce i při vaření v kuchyňce.
Další částí fyzikálních aktivit bylo měření rozměrů učeben – konkrétně fyziky, matematiky a chodeb u ředitelny a fyziky. Naměřené hodnoty (délka, šířka, výška) následně využili v matematice.
Matematika v praxi
V matematice se žáci pustili do výpočtů objemů jednotlivých místností, a na základě toho se rozhodli porovnat různé učebny. Protože učebna fyziky si je jako kmenová třída příliš nezískala, využili svá měření k srovnání výhod a nevýhod různých prostor. Po pečlivém zvažování vyhodnotili, že učebna matematiky je pro jejich třídu vhodnější. Žáci měli také možnost nahlédnout do projektové dokumentace, která byla stará téměř 20 let, ověřit si naměřené údaje a také zjistit, že dříve byl ve ěkole například byt pro pana školníka, kde je nyní družina nebo místnost pro školního lékaře.
Kuchyňka – místo pro praktické úkoly
Nechybělo ani poznávání školní kuchyňky, kde třída 6.B využívala prakticky nabyté znalosti z fyziky i matematiky. Vážili suroviny, pracovali se zlomky při úpravě receptů, a opět si pomohli i termokamerou, která odhalila zajímavé rozdíly teplot během vaření.
Poznávání přírody i budovy školy
V přírodopisu se třída vydala do venkovního areálu, kde hledala lišejníky, určovala stromy a tvořila mapu stromů pomocí nástroje Canva. I tímto způsobem si žáci prohlubovali své přírodovědné znalosti a poznávali své nové okolí.
Reflexe a přespání ve škole
Důležitou součástí projektu byly i pravidelné reflexe po čtvrtletích a závěrečné výtvarné hodnocení, ve kterém žáci výtvarně ztvárnili, co všechno se během roku naučili a poznali. Nezapomenutelným zážitkem byla také přespávačka ve škole, při které mohli druhý stupeň zažít zcela jinak – v noci.
Projekt „Poznáváme 2. stupeň“ nám umožnil nahlédnout za roh budoucnosti – poznat prostředí, se kterým se budeme setkávat následující roky, a současně si vyzkoušet, že učení může být nejen zajímavé, ale i praktické, zábavné a smysluplné.
S touto zkušeností se třída 6.B těší na další výzvy, které přinese 7. ročník!
6. B poznává 2. stupeň (třídní projekt)
6. B poznává druhý stupeň dennodenně už od začátku září. Už se jim podařilo zorientovat se na 2. stupni, ujasnit si, jaký mají rozvrh, zvyknout si na učitele a seznámit se s některými staršími spolužáky.
6.B poznávala druhý stupeň v noci :)
I 6.B už má za sebou přespávačku ve škole i s odbornou přípravou večeře a snídaně (stripsy s bramborem a palačinky k snídani).
Jak 6.B hodnotí 1. čtvrtletí na 2. stupni
Jak se ve škole daří šesťákům, co by chtěli zlepšit anebo při čem se cítí ve škole dobře si můžete přečím v hodnocení, které se jim dnes podařilo vytvořit.
6. B poznává druhý stupeň
6. B už patří na druhý stupeň, tak je potřeba jej co nejlépe poznat a taky ho ukázat rodičům.
Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou
Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou