PROJEKT VODA - ZÁŘÍ - MATEMATIKA
VODA ZAUJÍMÁ OBJEM, JE TO ŽIVOTODÁRNÁ TEKUTINA, ŠETŘÍME VODOU
Voda nám teče z kohoutku, ale její cesta k nám není jednoduchá ani levná.
Ve třídě máme umyvadlo, teče nám z něj pitná voda, ale stačí ledabyle uzavřít kohoutek a voda odchází zbytečně do odpadu.
Zdá se , že to není mnoho, ale opak je pravdou. Pomocí měření a propočtu přímou úměrností se dovíme, kolik vody se dá takto uspořit a nebo prolít do odpadu zbytečně.
Také jsme se seznámili s odměrným válcem, kádinkou, zkumavkami a pipetou. Pracovali jsme ve skupinách a výsledky měření si sdělovali.
Zkoušeli jsme si i náš odhad objemu běžných nádob jako hrníček, šálek na kávu, plastový kelímek....
Naše měření jsme vyhodnotili v grafu přímé úměrnosti a tabulce podle vzorce y= k . x.
Příští aktivita se bude týkat vody v přírodě - srážek v měřeném období. Použijeme k výpočtu aritmetický průměr a zaměříme se , jak se dá získat a používat dešťová voda - vzpomeneme loňský pobyt na škole v přírodě - na Sluňákově.
Jan Wolf 5.A
Fotogalerie
PROJEKT LETOŠNÍHO ROKU - VODA ZE VŠECH POHLEDŮ
PROJEKT 5. A
NAŠE TŘÍDA SE LETOS ZAMĚŘÍ NA VODU
ŠKOLNÍ VÝLET A ZÁVĚR ROKU
NÁŠ TŘÍDNÍ VÝLET DO OLOMOUCE A ZÁVĚR ŠKOLNÍHO ROKU
ZDRAVÍ Z PŘÍRODY - PROJEKT DUBEN
Zdraví člověka je ovlivňováno mnoha faktory. Kromě potravy, ať už živočišné nebo rostlinné, je to i vliv neživé přírody. Tak jsme si s dětmi položili pár otázek:
Je zdravé se opalovat? Kolik toho vypijeme? Kde se nám dýchá nejlépe? A jak dlouho vlastně vydrží člověk bez vzduchu nebo vody? Může voda léčit? Kolik procent povrchu planety Země zaujímá voda? A kolik je vody v člověku? Je zdravé solit?
Společně jsme hledali a našli otázky a děti vytvořily krásné plakáty, které budou zdobit jejich/naši třídu.