Matematika hrou
To, že by výuka na 1. stupni měla být postavena především na názorném příkladu, věděl už J.A. Komenský. V současné době se její principy odráží i v Hejného metodách výuky matematiky. Logické myšlení, návaznost, matematická představivost, názorné pomůcky při výuce, matematika v praxi ( autobus, krokování), hravá matematika, práce ve dvojicích či ve skupinách, procvičování na interaktivní tabuli.
Pro malém děti jsou nejbližším a vůbec prvním prvkem názoru jejich vlastní prsty na rukou. Na nich začínají počítat již v mateřské škole. Také my si v matematice pomáháme názorem. Dnes jsme využili naše oblíbené kostky. Sčítali jsme je, odčítali a dočítali jejich počet do 8. Posledním úkolem bylo: použij všech 8 kostek k sestavení či vystavění toho, co tě napadne...A výsledek? Nápadů byla spousta, jeden lepší než druhý, co říkáte?