Matematika hrou

To, že by výuka na 1. stupni měla být postavena především na názorném příkladu, věděl už J.A. Komenský. V současné době se její principy odráží i v Hejného metodách výuky matematiky. Logické myšlení, návaznost, matematická představivost, názorné pomůcky při výuce, matematika v praxi ( autobus, krokování), hravá matematika, práce ve dvojicích či ve skupinách, procvičování na interaktivní tabuli.
Pro malém děti jsou nejbližším a vůbec prvním prvkem názoru jejich vlastní prsty na rukou. Na nich začínají počítat již v mateřské škole. Také my si v matematice pomáháme názorem. Dnes jsme využili naše oblíbené kostky. Sčítali jsme je, odčítali a dočítali jejich počet do 8. Posledním úkolem bylo: použij všech 8 kostek k sestavení či vystavění toho, co tě napadne...A výsledek? Nápadů byla spousta, jeden lepší než druhý, co říkáte?
Fotogalerie
Listopadové objevování nového tématu
Na konci listopadu, kdy přišla krásná sněhová nadílka, jsme se pustili do nového tématu. Tentokrát budeme objevovat krásy i strasti života zvířat v dalekém severském Finsku. A jak jsme na to přišli?