Není chování jako chování

Myšlenka

Po dlouhém hloubání a dloubání jsme přišli s zajímavým nápadem:

Zjistit, zda se jako jeden tým dokážeme postarat o živého tvora, který by nám mohl dokonce přinést ekonomický užitek.

Název třídního projektu může napovídat o co se jedná.

Během prvních školních dnů jsme tuto myšlenku postupně formulovali, až jsme na konci září konečně vytvořili finální plán.

Chování podle norem naší kultury a společnosti je základním kamenem hodnot 9.C (i když si iluze o občasných individuálních zkratech nedělám).

Ale chov je něco zcela jiného. Jako třída jsme přišli s nápadem na 10měsíční projekt chovu slepic (zatím to vypadá na tři slepice).

Je také třeba zmínit, že s formulací našeho plánu nám pomohla umělá inteligence. ????

Žáci se naučí základy chovu slepic, získají praktické dovednosti z oblasti péče o zvířata a zodpovědnost za jejich správu. Budou sledovat, jak slepice rostou, jaké potřeby mají a jak se zajišťuje jejich zdraví, krmení a produkce vajec.

Harmonogram na 10 měsíců:

1. měsíc: Příprava a plánování

  • Výzkum: Žáci si rozdělí témata týkající se chovu slepic (plemena, krmení, ubytování, zdraví) a zpracují základní informace.
  • Plánování: Společně s učitelem navrhnou harmonogram péče o slepice, rozdělí úkoly (krmení, čištění, sběr vajec atd.).
  • Příprava kurníku: Vytvoření nebo renovace kurníku, návrh výběhu a zajištění bezpečnosti před predátory.

2. měsíc: Pořízení slepic a jejich adaptace

  • Nákup slepic: Třída vybere vhodné plemeno a pořídí slepice (mladé nebo již dospělé nosnice).
  • Adaptace slepic: Žáci sledují, jak se slepice přizpůsobují novému prostředí, učí se, jak je správně krmit a pečovat o ně.
  • Záznamy: Začnou vést záznamy o chování slepic, jejich krmení a prvních reakcích na nové prostředí.

3. měsíc: Výživa a správná péče

  • Zkoumání krmiva: Žáci se seznámí s různými druhy krmiv a doplňků (zelenina, zrní, vápník pro skořápky).
  • Praktická péče: Denní krmení, doplňování vody a úklid kurníku podle rozpisu.
  • První sběr vajec: Začátek sledování produkce vajec, zaznamenávání množství a kvality.

4. měsíc: Biologie a zdraví slepic

  • Zdraví: Žáci se dozví o prevenci chorob, pravidelných prohlídkách slepic, očkování a ochraně před parazity.
  • Kontrola zdraví: Pravidelné sledování zdravotního stavu slepic a jejich aktivity.
  • Výstup: Připravení krátké prezentace o prevenci nemocí a správné péči.

5. měsíc: Reprodukce a přirozené chování slepic

  • Reprodukční cyklus: Výklad o přirozeném cyklu slepic, snášení vajec a jejich inkubace (pokud se projekt rozšíří o kuřata).
  • Chování slepic: Pozorování přirozeného chování slepic v hejnu – hierarchie, klovací řád, komunikace.
  • Psaní záznamů: Žáci zapisují své poznatky o chování slepic.

6. měsíc: Produkce a využití vajec

  • Zpracování vajec: Žáci se učí, jak vejce správně skladovat, jak je mohou dále využít (např. ve školní kuchyni).
  • Zpracování dat: Sledování a analýza, kolik vajec slepice za měsíc snášejí.
  • Prezentace výsledků: Představení výsledků za první půlrok – počet vajec, zkušenosti s chovem.

7. měsíc: Údržba kurníku a výběhu

  • Údržba: Pravidelný úklid kurníku, kontrola výběhu, opravy.
  • Ekologie: Žáci se učí o ekologických aspektech chovu slepic (kompostování slepičího trusu, udržitelnost).
  • Praktická výuka: Vyprázdnění kurníku a výměna podestýlky, kontrola plotů výběhu.

8. měsíc: Význam chovu slepic pro společnost

  • Diskuse: Význam chovu slepic pro lokální a globální ekonomiku, jak jsou slepice chovány průmyslově a na farmách.
  • Projektové aktivity: Žáci mohou napsat články do školního časopisu o významu chovu slepic nebo natočit krátký film.

9. měsíc: Zpracování výsledků a reflexe

  • Analýza projektu: Zhodnocení chovu slepic – jak se projekt vydařil, jaký byl vliv na třídu.
  • Data: Zpracování dat (produkce vajec, náklady na krmivo, výhody a nevýhody chovu).
  • Příprava výstupu: Žáci připraví výstupy (prezentace, grafy, závěry) pro závěrečnou reflexi projektu.

10. měsíc: Prezentace projektu a závěrečné shrnutí

  • Prezentace: Žáci prezentují výsledky projektu celé škole nebo rodičům (formou prezentace, výstavy, videa).
  • Shrnutí: Diskuse o tom, co se naučili, jaké byly největší výzvy a co by změnili.
  • Závěr: Reflexe projektu, předání slepic nové třídě nebo pokračování v chovu.

Třídní Vyka

 

Fotogalerie

Brainstorming

 Brainstorming

Odměna

 Odměna

Brainstorming vol. 2

 Brainstorming vol. 2

 
Vloženo: 01. 10. 2024       Stránka: 9. C

8.C. Nový start

Info. k zahájení školního roku 2023/2024

31. 08. 2023   9. C   Více zde

Vzdělávací exkurze do Olomouce – Pevnost poznání – projektový den ČSOB

Ve středu 7. Června jsme se se třídou 7. C zúčastnili projektového dnu ČSOB v Pevnosti poznání v Olomouci. Z nabídky jsme vybrali tři výukové programy.        

Respekt planeto! (45 minut)

Peníze nejsou Věda (45 minut)

Tvoje cesta onlinem (90 minut)

15. 06. 2023   9. C   Více zde

Sluňákov-Zaostřeno na ptačí život

Lednový program pro nás byl velmi náročný. Protože nás čekal lyžařský výcvikový kurz.

06. 06. 2023   9. C   Více zde

Náš třídní strom - poznej a chraň

Chlapecká skupina 7.C v pracovním procesu při přípravě a úpravě našeho třídního stromu a keře.

Jarní příprava půdy a očištění kmene od kolem rostoucí trávy nám snad přinese v nejbližších letech plody ovoce.

06. 06. 2023   9. C   Více zde

Náš třídní strom - poznej a chraň

Chlapecká skupina 7.C v pracovním procesu při přípravě a úpravě našeho třídního stromu a keře.

Jarní příprava půdy a očištění kmene od kolem rostoucí trávy nám snad přinese v nejbližších letech plody ovoce.

06. 06. 2023   9. C   Více zde

Krásné Vánoční svátky

Krásné Vánoční svátky

 

Přeji Vám všem klidné svátky, ať najdete pod stromečkem vše, co jste si přáli, a co nejkrásnější vstup do nového roku.

Přikládám i pár fotek ze společných předvánočních dnů!

Buďte na sebe opatrní a 3.ledna 2023 na viděnou!

Váš třídní

22. 12. 2022   9. C   Více zde

OFICIÁLNÍ NÁZEV:

Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace 

Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E

KONTAKTY:

Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail: skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz

Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151

Další­ kontakty:
Školní jídelna při ZŠ, tel.: 581 650 155
Mateřská škola,  tel.: 581 650 165

MAPA:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.

DOPLŇKOVÁ ČINNOST:

Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti

REALITNÍ ČINNOST:

Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)

loga-partneri
PPUC
Výuka přírodních věd nově
Spolu a lépe
SFŽP ČR
MŽP ČR
Poznej a chraň
Pokusné ověřování
ERASMUS+
OPVK
Doučování žáků škol
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů
IKAPOK II
IKAP II
Rozvíjení digitální gramotnosti dětí již od MŠ
Digitalizujeme školu cíl 172
Digitalizujeme školu cíle 173 a 174
Spolu a lépe IV
Spolu to zvládneme
Obědy školákům 2023
Modernizace učebny cizích jazyků

2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved      developed: CodeKey.cz    grafika: Wedipa