Zvuk nebo hluk
Co je to zvuk a jak se měří jeho intenzita? Kdy mluvime o hluku a jak působí na zdraví člověka? Proč se bránit akustickému smogu a kde hledávat ticho?
Nejen na tyto otázky jsme hledali odpovědi v projektu o akustickém smogu. Všudypřítomné zvuky, které nás obklopují, mnohdy ani nevnímáme, než začnou být příliš intenzivní a nepříjemné. Mluvíme o hluku. Žáci se seznámili se základními pojmy. V hudebním bingu poznávali zvuky, které je běžně obklopují. Přečetli ve skupinách texty, které se k problematice hluku vztahovaly, a seznamili spolužáky s klíčovým sdělení. Hlukoměry měřili intenzitu zvuku v různých částech školy. Seřazovali prostředí podle intenzity hluku, sledovali, jak hlasitá je domácnost, ve které žijí. Zjistili, jak negativně působí hluk na naše zdraví a že je nutné chránit svůj sluch snižováním hlukové zátěže. Uvědomili si význam ticha pro spokojený život, učili se naslouchání a ztišení.
Fotogalerie
Exkurze do čistírny odpadních vod
Náš projekt Voda jsme propojili s učivem chemie o směsích a v pátek 25. října jsme se vydali na exkurzi do Čistírny odpadních vod v Hranicích.
Poznej a chraň 8. C - Naše první mišpule
Naše třída má v péči, v rámci projektu Poznej a chraň, dvě netradiční ovocné dřeviny: kdouloň a mišpuli. To, že jsou tyto dřeviny netradiční, dokazuje i fakt, že jsme na tyto sazenice čekali 2 roky. Na podzim jsme tedy zjišťovali, jak se jim po dvou letech od výsadby daří.
Voda v hodině ruského jazyka
I v hodinách ruštiny jsme se snažili během měsíce října přiblížit svými znalostmi k vodě, která je letošním tématem našeho třídního projektu.