Zelená škola 6. C - učíme se venku
6. C zlomky
Žáci 6. C se vydali v jedné z únorových hodin matematiky ven, aby zjistili, jak to je se zlomky a jejich zadáním. Že zlomek označuje část celku, to už víme. Každá skupinka dostala dvě různá zadání a ta měla vyrýt či jinak vyznačit, nakreslit do podkladu na školním pozemku. Bohužel sníh, který by nám lépe jako materiál posloužil, nám nenapadnul v příhodné době, a tak jsme si museli vystačit s antukou, kterou jsme ale poctivě později upravili do původního stavu, navíc nám zrovna začínalo poprchat, a tak to nebyl problém, přitom jsme našli i hluboké cizí stopy, které jsme se snažili taky zapravit do povrchu dráhy, dokud byla kropena deštěm. Dva obrázky měla každá skupinka vyrobit – různé podstavy – kruh, obdélník, čtverec, … A v nich vyznačit zlomkem zadanou část. Obě části nakonec vyznačovaly stejnou část celku – podstata rozšíření nebo zkrácení zlomku. Uvědomění, že nejde o změnu zadání, což se ani v matematice nesmí, si to jinak vymýšlet, ale že jde o napsání stejného různými čísly ve zlomcích. I když jsme museli pobyt venku kvůli zesilujícímu se dešti předčasně ukončit, moc se nám venku líbilo.
Fotogalerie
Exkurze do čistírny odpadních vod
Náš projekt Voda jsme propojili s učivem chemie o směsích a v pátek 25. října jsme se vydali na exkurzi do Čistírny odpadních vod v Hranicích.
Poznej a chraň 8. C - Naše první mišpule
Naše třída má v péči, v rámci projektu Poznej a chraň, dvě netradiční ovocné dřeviny: kdouloň a mišpuli. To, že jsou tyto dřeviny netradiční, dokazuje i fakt, že jsme na tyto sazenice čekali 2 roky. Na podzim jsme tedy zjišťovali, jak se jim po dvou letech od výsadby daří.
Voda v hodině ruského jazyka
I v hodinách ruštiny jsme se snažili během měsíce října přiblížit svými znalostmi k vodě, která je letošním tématem našeho třídního projektu.