Aktivity s Bee-Boty
Nejen v hodinách informatiky pracujeme s robotickými včelkami Bee-Bot.
Prvňáčci se naučili programovat včelku tak, aby správně a nejkratší cestou doletěla na květ dané barvy. Program pro včelku poskládali nejdříve z kartiček s příkazy. Potom společně zapsali algoritmus do záznamové karty. Nakonec se všichni vystřídali v programování včelky. Každý dovedl úspěšně svou včelku do cíle.
Žáci čtvrté třídy sestavili příběh o krtečkovi, jak si pořídil krásné kalhotky s kapsami. Rozložili si jednotlivé obrázky na pracovní plochu. Sestavili program pohybu včelky pomocí karet s příkazy, celý algoritmus zapsali do záznamového archu. Nakonec naprogramovali včelku.
Páťáci měli za úkol provést 2 včelky současně bludištěm tak, aby se nesrazily a aby si navzájem vyměnily místa. Žáci si také nejdříve připravili zápis algoritmu pohybu obou Bee-Botů. Potom odvážně vypustili své včelky do úzkých uliček bludiště.
Šesťačky si sestavily příběh o Včelce Máje a jejím kamarádovi Vilíkovi. I ony si ve skupinkách rozložily obrázky na pracovní plochu. Sestavily program pohybu včelky pomocí karet s příkazy. Celý algoritmus také zapsaly do záznamového archu. Nyní ještě pracují na vytvoření svých videozáznamů o práci celé skupinky a o příběhu Včelky Máji.
Fotogalerie
Dějepisná exkurze 9. ročníku do Osvětimi
Ve středu 9. října se naši žáci devátých tříd v doprovodu čtyř vyučujících vydali na dlouho plánovanou návštěvu areálu koncentračního tábora Auschwitz a Birkenau v polské Osvětimi. Dlouhou cestu autobusem za hranice republiky vystřídalo procházení se areálem s těžkou historickou stopou ve světových dějinách. Přičemž v ulicích a budovách tábora jsme vyslechli z úst našich průvodkyň spoustu detailů a děsivě silných lidských příběhů.