Ponožkový den u prvňáčků

21. 3. 2017 jsme byli tak trošku jiní, zvláštní. Měli jsme každou ponožku jinak barevnou, lidé se za námi mohli s údivem, možná i s úšklebkem otáčet.

 

 

 

Ale my víme, proč jsme to udělali. Tímto malým činem jsme mysleli na děti, které jsou taky tak trošku v naších očích jiné, nemohou za to… Mají Downův syndrom.

 

Během projektu jsme se přes pohádkové světy dotýkali tohoto tématu, ale mysleli jsme i na jiné, kteří jsou někdy v našich očích na tom podobně. Na vlastní kůži jsme si ukázali, jak často hodnotíme věci podle toho, jak vypadají navenek a jak je důležitá barevnost ve světe.

 

Ve třídě vznikly tři týmy barev – ŽLUTÍ, ZELENÍ A ČERVENÍ. Rozhodl los, kterou barvu žáci dostanou (nemohli si vybrat, museli se s tím smířit).

 

Pokračovali jsme honičkou, u které všichni emotivně prožívali každý získaný bod do svého družstva.  Hru na plné čáře vyhrálo družstvo červených. Když jsme společně diskutovali o této hře zjistili jsme, že vyhráli proto, že to měli úplně nejblíže k ostatním, a i když se ti ostatní snažili, bojovali – neměli úplně stejné podmínky a nebyli proto úspěšní.

 

Mezi barvičky zavítala i udivená malířka, která získala od pana krále dvě obálky. Žáci ji pomohli se rozhodnout, kterou obálku otevřít. Z obálky děti přečetly úkol, který dostala – namalovat toho nejkrásnějšího papouška na světě. Skupinky bojovaly za svou barvu, aby papoušek byl jako oni! Nakonec los určil, že papoušek bude žlutý.

 

Jenže… Pan král poslal dopis, kde nebyl spokojený. A během čtení jeden žáček povyskočil a řekl, že se vůbec nediví. Měl by být přece barevný. Tento krásný, spontánní nápad jsme proto uskutečnili. Každý svou barvou dokreslil obrázek. Měli jsme velký úspěch! Namalovali jsme toho nejkrásnějšího papouška na světe! Král nás ocenil medailí.

 

Svět není jen žlutý, není červený, není ani zelený.

 

Svět je barevný.

 

Prvňáčci, za silný zážitek a za poznání, že i s prvňáčky mohu probrat velké věci, vám - DĚKUJI. Vaše paní učitelka.

 

Více zde: http://pohadkari9.webnode.cz/news/ponozkovy-den/

 

 

Vloženo: 17. 03. 2017       Stránka: Novinky

Dějepisná exkurze 9. ročníku do Osvětimi

Ve středu 9. října se naši žáci devátých tříd v doprovodu čtyř vyučujících vydali na dlouho plánovanou návštěvu areálu koncentračního tábora Auschwitz a Birkenau v polské Osvětimi. Dlouhou cestu autobusem za hranice republiky vystřídalo procházení se areálem s těžkou historickou stopou ve světových dějinách. Přičemž v ulicích a budovách tábora jsme vyslechli z úst našich průvodkyň spoustu detailů a děsivě silných lidských příběhů.

22. 10. 2024   Novinky   Více zde

Besedy s Městskou policií Hranice

Primární prevence

06. 10. 2024   Novinky   Více zde

OFICIÁLNÍ NÁZEV:

Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace 

Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E

KONTAKTY:

Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail: skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz

Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151

Další­ kontakty:
Školní jídelna při ZŠ, tel.: 581 650 155
Mateřská škola,  tel.: 581 650 165

MAPA:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.

DOPLŇKOVÁ ČINNOST:

Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti

REALITNÍ ČINNOST:

Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)

loga-partneri
PPUC
Výuka přírodních věd nově
Spolu a lépe
SFŽP ČR
MŽP ČR
Poznej a chraň
Pokusné ověřování
ERASMUS+
OPVK
Doučování žáků škol
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů
IKAPOK II
IKAP II
Rozvíjení digitální gramotnosti dětí již od MŠ
Digitalizujeme školu cíl 172
Digitalizujeme školu cíle 173 a 174
Spolu a lépe IV
Spolu to zvládneme
Obědy školákům 2023
Modernizace učebny cizích jazyků

2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved      developed: CodeKey.cz    grafika: Wedipa