Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace
Minimální preventivní program
2024-2025
Vypracovala: Mgr. Milena Valentová, Mgr. Jana Mlčáková
Členové poradenského preventivního týmu:
Školní metodička prevence Mgr. Jana Mlčáková
Ředitel školy Mgr. Radomír Macháň
Zástupkyně ředitele školy Mgr. Lenka Šatánková
Výchovná poradkyně Mgr. Eva Odstrčilová
Speciální pedagožka Ing. Mgr. et Mgr. Gabriela Němčáková
Školní psycholožka Mgr. Kateřina Mazíková
Obsah programu:
1. Úvod
2. Charakteristika školy
3. Východiska pro minimální preventivní program
4. Cíle PPŠ
5. Vlastní preventivní aktivity během školního roku 2023/2024
6. Metody práce
7. Další aktivity školy
8. Spolupráce s rodiči a veřejností
9. Kontakty s jinými organizacemi
10. Škola a oznamovací povinnost
11. Škola a bezpečnostní plán
12. Školní program proti šikanování tvoří samostatnou část MPP
13. Přílohy
1. Úvod
Minimální preventivní program školy ZŠ a MŠ Hranice, Struhlovsko vychází z následující legislativy:
Strategie, koncepce, metodiky, MŠMT ČR (msmt.cz) platné k 1.9.2023
(viz příloha č.1)
2. Charakteristika školy
Naše škola je úplná s devíti postupnými ročníky, součástí školy je mateřská škola. Škola disponuje dvěma tělocvičnami a hřištěm, okolí školy umožňuje organizaci mnoha akcí, které přispívají k šíření zdravého životního stylu a vhodného využívání volného času. Rodiče mají možnost sledovat život školy prostřednictvím webových stránek. Žáci se podílí na řízení školy prostřednictvím žákovské samosprávy.
V prevenci rizikového chování používáme různorodé aktivity-besedy, přednášky, audiovizuální pořady, projektové dny apod. Preventivní témata jsou v rámci specifické prevence začleňována do vyučovacích hodin ve všech ročnících na 1. i na 2. stupni školy v rámci ŠVP, dále ve spolupráci s různými institucemi zajišťujeme řadu preventivních programů.
V rámci nespecifické prevence škola organizuje pro žáky řadu akcí (přehled na www.zsstruhlovsko.cz ), při kterých děti spolupracují v rámci jednotlivých tříd a zapojují do spolupráce se školou i své rodiče, zároveň se žáci naší školy učí sociálním dovednostem. Žáci prvního stupně jezdí na školy v přírodě, absolvují plavecký výcvik, pro žáky druhého stupně škola organizuje adaptační kurzy, týdenní lyžařský výcvik. Žáci se zapojují do různých akcí, viz stránky tříd nebo web školy. Škola je zapojena do řady projektů, např. Ovoce do škol, Recyklohraní, atd.
3. Východiska pro minimální preventivní program:
Všichni pracovníci školy jsou povinni zajišťovat bezpečnost a ochranu zdraví žáků v průběhu všech vzdělávacích a souvisejících aktivit. Jsou povinni předcházet vzniku rizikového chování, veškeré negativní příznaky rizikového chování řešit a neprodleně přijmout vhodná opatření ve spolupráci se školním metodikem prevence, výchovným poradcem nebo vedením školy. Bezpečnost žáků v průběhu vyučování je řešena ve školním řádu, který definuje základní práva a povinnosti žáků, zákonných zástupců a učitelů.
Učitelé mají také právo na přiměřenou ochranu svých práv před šikanou ze strany žáků, zejména pak proti kyberšikaně.
Základní formou prevence rizikového chování je podpora vzájemných pozitivních vztahů mezi žáky: spolupráce, respekt, tolerance, vědomí sounáležitosti, zapojení všech žáků do aktivit třídy a školy.
Učitelé dbají na kontrolní činnosti spojené s ochranou před nežádoucími jevy ve vlastní přímé pedagogické činnosti, při dozorech v průběhu školního dne, na školních akcích i akcích probíhajících mimo objekt školy.
4. Cíle MPP
Aktivity školy jsou zaměřeny na specifickou primární prevenci, rozpoznání a zajištění pomoci včasné intervence nebo krizové intervence v případech experimentování s návykovými látkami, rizikových stravovacích návyků vedoucích k poruchám příjmu potravy, traumatických zážitků-domácího násilí, šikanování, násilného chování, týrání a zneužívání dětí, ohrožování mravní výchovy mládeže.
Hlavním cílem primární prevence na naší škole je především prevence v těchto oblastech:
Zaměřujeme se na vytváření kvalitních mezilidských vztahů, nadále pracujeme na přátelském klimatu školy a prevencí předcházíme sociálně negativním jevům. Cílená a programově zaměřená práce s třídním kolektivem pomůže vytvářet kamarádské a nezávadné prostředí ve třídě. V letošním školním roce se opět zaměříme na osobnostní a sociální výchovu, zejména na budování kladných postojů a zlepšení komunikace, za velmi důležité považujeme také soustavnou spolupráci s rodiči.
Dlouhodobé cíle
Krátkodobé cíle
5. Vlastní preventivní aktivity během školního roku 2024/2025
6. ročník |
Tvorba třídních pravidel s TU Adaptační kurzy Den prevence – vztahy ve třídě, bezpečná škola Čas proměn – beseda o dospívání Šikana, kyberšikana – beseda s Policií ČR, dotazníkové šetření Dopravní výchova, prevence úrazů Požární ochrana – beseda s hasiči Environmentální výchova – ochrana životního prostředí
|
7. ročník |
Tvorba třídních pravidel s TU Bezpečný internet-beseda s Policií ČR Rizikové sporty a rizikové chování v dopravě, prevence úrazů Nástrahy sociálních sítí Multikulturní výchova, globální rozvojová výchova Environmentální výchova – ochrana životního prostředí Zdravá výživa Poruchy příjmu potravy Prevence užívání návykových látek
|
8. ročník |
Tvorba třídních pravidel s TU První pomoc Sexuální výchova, HIV – beseda Nástrahy sociálních sítí – bezpečný internet Globální rozvojové vzdělávání-multikulturní výchova Environmentální výchova – ochrana životního prostředí Ochrana státu – AČR Domácí násilí – beseda
|
9. ročník |
Tvorba třídních pravidel s TU První pomoc Volba povolání – Úřad práce Přerov GRV – migrace, lidská práva, Fair trade holocaust, exkurze Osvětim Trestní právo, právní vědomí, kriminalita mládeže Právní ochrana dětí, sociální prevence – beseda, PČR Environmentální výchova – ochrana životního prostředí Domácí násilí-beseda Sexuální výchova – beseda
|
Celoroční aktivity napříč školou |
Tvorba třídních pravidel – TU Výchova ke zdraví-VkZ Bezpečná škola Protidrogová prevence – průběžně OV, VKZ + nabídka programů Multikulturní výchova – Ov, Čj, D, Z + materiály ARPOK Globální rozvojové vzdělávání – naučit žáky zodpovědnosti za vytváření světa, kde mají všichni lidé možnost žít důstojný život. Školní družina |
Besedy budou realizovány průběžně podle nabídky na školní rok.
6. Metody práce
Základním předpokladem účinnosti MPP je aktivní zapojení všech žáků školy (případně rodičů žáků) a pedagogických pracovníků školy. Během školního roku mapujeme situaci ve škole a následnou práci s třídními kolektivy a skupinami žáků pracujeme se získanými informacemi. Využíváme k tomu např. dotazníková šetření či projektové dny, které jsou zaměřeny na komunikaci, naslouchání, vztahy mezi vrstevníky i mezi žáky napříč školou. Důraz klademe na kontakt, přátelství, sebeúctu a sebevědomí, důvěru, soucit, práci s emocemi, hry na uvolnění napětí, potlačení agrese, umění spolupráce, řešení problémů apod.
Pro ty kolektivy, kde se vyskytují výraznější problémy připravujeme Dny prevence ve spolupráci s TU, máme možnost využívat spolupráci se školní psycholožkou.
V případě potřeby se třídní učitel může obrátit na poradenský preventivní tým, který tvoří ředitel školy Mgr. Radomír Macháň, zástupkyně ředitele školy Mgr. Lenka Šatánková, metodička primární prevence Mgr. Jana Mlčáková, výchovná poradkyně Mgr. Eva Odstrčilová, školní psycholožka Mgr. Kateřina Mazíková a speciální pedagožka Ing. Mgr. et Mgr. Gabriela Němčáková.
Pokud nastane vyhrocená konfliktní situace mezi učitelem a žákem, řešíme případný konflikt rovněž za pomoci preventivního týmu. Proběhne projednání situace s vyučujícím, s vedením školy a se zákonnými zástupci konkrétního žáka.
PPŠ spolu s vedením školy zajišťuje spolupráci s orgány státní správy a samosprávy, zejména s orgány péče o dítě, sociálním kurátorem, sociálně právní komisí na ochranu dítěte, s Policií ČR, s PPP apod.
Koordinace preventivních aktivit
Školní metodička prevence a výchovná poradkyně zajišťují spolupráci:
7. Další aktivity školy
Nabídka volnočasových aktivit v rámci školy:
Počítačový kroužek
Matematické hrátky pro 9.ročník
Jazykové hrátky pro 9. ročník (příprava pro přijímací zkoušky)
Klub zábavné logiky a deskových her
Knihovnický kroužek
Čtenářský klub
Florbal
Náboženství
Řemeslné dílny
Experimentování v praxi
A další sportovně zaměřené kroužky
8. Spolupráce s rodiči a veřejností
Učitelé nabízejí všem rodičům možnost individuální konzultace. Děti i rodiče jsou seznámeni s konzultačními hodinami. V závažných případech se lze obrátit na pedagoga ihned, ten zváží situaci a podle závažnosti ji řeší. Výchovná poradkyně i metodička prevence mají konzultační hodiny rovněž jednou týdně.
Rodiče mají také možnost navštívit výuku, v rámci Dne otevřených dveří či Dne školních zahrad pak blíže poznávají prostředí naší školy.
Zavedenou tradicí je každoroční program pro předškoláky Koráb Struhlovák, který pomáhá budoucím prvňáčkům seznámit se s prostředím školy a rodičům pak umožňuje hravě zvládnout předškolní přípravu jejich dětí.
Spolupracujeme i s venkovskými školami, pro jejichž žáky připravujeme pestrý program. Děti se během dopolední výuky mohou zúčastnit ukázkových hodin v odborných učebnách, v jazykové laboratoři, ve sportovním areálu či v přírodní učebně s jezírkem, hmyzím domečkem a jurtou.
9. Spolupráce s ostatními odborníky
Oblastní metodik prevence |
Mgr. Anna Kubíková Mgr. et Bc. Michal Jahn (pracovní dny: út, pá) |
775 887 201 jahn@ppp-prerov.cz 775 887 201 |
Kontaktní a krizové centrum Kappa Přerov |
|
office@kappa-help.cz |
Městská policie Hranice |
|
mp.hranice@mesto-hranice.cz |
Policie ČR |
por. Mgr. Lenka Vanková, preventistk |
974 778 208 702 174 096 lenka.vankova3@pcr.cz |
Pedagogicko-psychologická poradna |
PaedDr.Alena Bombíková, pracoviště Hranice |
581 604 125 601 270 430 |
Sociální odbor MěÚ Hranice |
Mgr.Dagmar Nesvadbová,DiS., vedoucí odboru |
581 828 438 |
Středisko výchovné péče Tršice |
Mgr. Miroslav Raindl |
vedouci@svp-trsice.cz |
Dětský domov a Školní jídelna, Hranice |
Mgr. Radka Šuláková |
733 736 960 |
Další důležité kontakty:
10. Škola a oznamovací povinnost
Pokud získá pracovník školy hodnověrným způsobem poznatky o tom, že někdo připravuje, páchá nebo již spáchal jednání, které lze posoudit jako týrání dítěte, má podle platných zákonů tzv. oznamovací povinnost podle § 167 a 168 trestního zákona. V případě zanedbání této povinnosti nastupuje pro tuto osobu trestní odpovědnost za nepřekažení nebo neoznámení trestného činu.
Oznamovací povinnost
• § 168 trestního zákona – tzv. povinnost oznámit trestný čin
• § 167 tr.z. tzv. povinnost překazit trestný čin
Zákon rozeznává jednak překažení trestného činu (§167 tr.z.), který je páchán nebo se připravuje a dále neoznámení trestného činu (§168 tr.z.) již ukončeného protiprávního jednání. Zákon vyjmenovává skutkové podstaty, které je povinností překazit či oznámit a jejich výčet je taxativní. Mezi vyjmenované trestné činy, které chrání děti patří:
• § 215 týrání svěřené osoby
• § 241 znásilnění
• § 242 pohlavní zneužívání
• § 219 vražda
Překazit trestný čin lze včasným oznámením policejnímu orgánu nebo státnímu zástupci, ale také každým jednáním, které je způsobilé v konkrétní situaci zabránit dokončení protiprávního jednání (např. fyzickým násilím). Tuto povinnost nemá pouze ten, kdo by s tím měl značné nesnáze anebo by sebe uvedl v nebezpečí smrti.
Jakmile se tedy kdokoli ve škole dozví o násilí páchaném na dítěti, pak by toto jeho oznámení orgánům činným v trestním řízení mělo být bezodkladné, neboť z okolností a podmínek každodenního pobytu dítěte ve škole jsou pracovníci školy mezi prvními, kdož se mohou hodnověrně a vlastním pozorováním velmi záhy dozvědět o násilí v rodině. Souběžně je povinností školy informovat také orgán sociálně-právní ochrany dětí (blíže k tomu viz níže)
Stíhání pachatele a souhlas poškozeného
• § 163 a 163 a trestního řádu
Pro účinnou ochranu dětí jako oběti násilí není vyžadován až na výjimky souhlas s trestním stíháním pachatele. Ustanovení § 163 trestního řádu upravuje, kdy je zapotřebí výslovného souhlasu poškozeného se stíháním pachatele, který je pro dítě osobou blízkou. Zákon v tomto ustanovení taxativně vyjmenovává jednotlivé trestné činy, z nichž se týká násilí na dětech pouze znásilnění dle § 241 tr.z.
Ustanovení §163 a trestního řádu zakotvilo výjimku, podle níž není zapotřebí souhlasu k trestnímu stíhání, pokud je poškozeným nezletilé dítě mladší 15 ti let ani u taxativně vyjmenovaných trestných činů.
U trestných činů § 215 tr.z.(týrání svěřené osoby) § 215 a tr.z.(týrání osoby žijící ve společně obývaném bytě nebo domě) ani § 242 tr.z. (pohlavní zneužívání) není tak ze zákona zapotřebí vůbec zjišťovat souhlas poškozeného s trestním stíháním pachatele.
Zákon č. 359/1999 Sb., o soc.- právní ochraně dětí ve znění pozdějších předpisů
Orgán sociálně právní ochrany dětí zajišťuje zejména ochranu práv dětí na příznivý vývoj a řádnou výchovu a chrání jejich oprávněné zájmy. Předním hlediskem sociálně-právní ochrany je zájem a blaho dítěte (§5).
Každý kdo přijde do kontaktu s dětmi, má právo obrátit se na orgán sociálně právní ochrany dítěte a upozornit na porušení povinností nebo zneužití práv vyplývajících z rodičovské zodpovědnosti, nebo na skutečnosti, že na dětech byl spáchán trestný čin ohrožující život, zdraví, jejich lidskou důstojnost, mravní vývoj nebo je podezření ze spáchání takového činu a nebo, že děti jsou ohrožovány násilím mezi rodiči nebo jinými osobami odpovědnými za výchovu dítěte, popřípadě násilím mezi dalšími fyzickými osobami (§6 a7)
Školy, školská zařízení a zdravotnická zařízení, popřípadě další zařízení určená pro děti jsou však povinny oznámit orgánům sociálně právní ochrany dětí skutečnosti, které nasvědčují tomu, že mají ve svém okolí děti, jichž se dotýká shora uvedené charakteristika (§10) a to bez zbytečného odkladu po tom, kdy se o takové skutečnosti dozví.
Co může dělat učitel, pokud má podezření na domácí násilí a zároveň týrání dítěte a rodiče odmítají se školou komunikovat?
• V první řadě by se škola měla snažit komunikovat s obětí domácího násilí a přimět jí situaci v zájmu dítěte řešit – například odkázáním na centra pomoci pro oběti domácího násilí. Ale pokud odmítá rodič komunikovat, má škola v případě podezření na trestný čin povinnost dát podnět policii, informovat OSPOD – sociální pracovnice může vyšetření dítěte psychologem nařídit. Psycholog ale nesmí dát zprávu o vyšetření učiteli bez vědomí rodičů. Podněty je možné dávat i přímo státnímu zastupitelství a jako oznamovatel žádat, aby byla škola informována o přijatých opatřeních ve lhůtě do 30 dnů. Škola musí popsat skutečný stav, který je příčinou podezření na trestný čin a samozřejmě vychází z okolností a ze situace, z jaké se o podezření na spáchání trestného činu dozvěděla. Pokud se později trestný čin neprokáže, nemůže být pracovník školy odsouzen za pomluvu. Navíc OSPOD musí zachovat mlčenlivost o oznamovateli.
Může dítě samo iniciovat svou ochranu?
• Dítě může podle shora uvedeného zákona požádat o ochranu na svou vlastní žádost.
• Dítě má právo požádat orgány sociálně-právní ochrany, školy, školská zařízení a zdravotnická zařízení o pomoc při ochraně svého života a dalších svých práv; tyto orgány, právnické a fyzické osoby a pověřené osoby jsou povinny poskytnout dítěti odpovídající pomoc. Dítě má právo požádat o pomoc i bez vědomí rodičů nebo jiných osob odpovědných za výchovu dítěte.
• Dítě, které je schopno formulovat své vlastní názory, má právo pro účely sociálně-právní ochrany tyto názory svobodně vyjadřovat při projednávání všech záležitostí, které se ho dotýkají, a to i bez přítomnosti rodičů nebo jiných osob odpovědných za výchovu dítěte. Vyjádření dítěte se při projednávání všech záležitostí týkajících se jeho osoby věnuje náležitá pozornost odpovídající jeho věku a rozumové vyspělosti. Při své činnosti bere orgán sociálně-právní ochrany v úvahu přání a pocity dítěte s přihlédnutím k jeho věku a vývoji tak, aby nedošlo k ohrožení nebo narušení jeho citového a psychického vývoje.
11. Škola a bezpečnostní pán
Je důležité vědět, kdo smí a kdo nesmí vyzvedávat dítě ze školy a školní družiny (je dobré mít kopii rozhodnutí od soudu, policie, OSPOD, či azylového domu).
• V případě, že se násilný rodič bude domáhat převzetí dítěte, mít ve složce žáka informace, že je styk zakázaný, dítě je svěřeno matce atd.
• Pokud nejsou jasná rozhodnutí, doporučit matce návštěvu organizace pomáhající obětem domácího násilí (například v Praze ROSA) a doporučit jí, aby si zajistila právní pomoc, informovat jí, že může podat k soudu žádost předběžné opatření svěření dítěte do péče, či úplného zákazu styku či zákazu přiblížení.
• Vědět, že je dítě ubytováno v utajeném azylovém domě pro ženy a děti, oběti domácího násilí. Mít kontakty na pracovnici azylového domu.
• krizový scénář = PORADENSKÝ PREVENTIVNÍ TÝM, který řeší možné situace ohrožení, jako je co dělat v případě ohrožení – napadení žáka, učitelky apod.
Kdo bude volat policii, kdo zajistí bezpečí žáka a ostatních dětí, kde do příjezdu policie bude dítě, které chceme ochránit.
12. Školní program proti šikanování - tvoří samostatnou část PPŠ
13. Přílohy
Příloha číslo 1
Legislativní rámec pro oblast školské prevence rizikového chování
Aktualizace k 1.9. 2024
STRATEGIE
Při tvorbě MPP vycházíme z platné legislativy na základě pokynů MŠMT, byl brán zřetel na následující dokumenty:
ZÁKONY
VYHLÁŠKY
METODICKÉ POKYNY A DOPORUČENÍ
1. návykové látky
2. rizikové chování v dopravě
3. poruchy příjmu potravy
4. alkohol
5. syndrom CAN
6. školní šikanování
7. kyberšikana
8. homofonie
9. extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus
10. vandalismus
11. záškoláctví
12. krádeže
13. tabák
14. krizové situace spojené s násilím
15. netolismus
16. sebepoškozování
17. nová náboženská hnutí
18. rizikové sexuální chování
19. příslušnost k subkulturám
20. domácí násilí
21. hazardní hraní
22. dodržování pravidel prevence vzniku problémových situací týkajících se žáků s PAS
23. psychická krize/duševní onemocnění žáka
24. rizikové chování-sebevraždy
související normy: Zákon o sociální potřebnosti č. 422/2003 Sb. (novela zákona č. 482/1991 Sb.) – ohlašovací povinnost školy při neomluvených hodinách; Zákon o sociálně-právní ochraně dětí č. 359/1999 Sb. (změny - platné znění od 1. 1. 2015 – více o ohlašovací povinnosti školy)
související norma: Zákon o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže č. 218/2003 Sb. platné znění od 1. 6. 2015
příloha číslo 2
CO DĚLAT KDYŽ…
ŽÁK SE STAL OBĚTÍ ŠIKANY NEBO SE ŠIKANY DOPUSTIL
Problematika šikany je podrobně řešena v samostatné části: Program proti šikanování, který je nedílnou součástí Minimálního preventivního programu.
https://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/msmt-aktualizuje-metodicky-pokyn-k-reseni-sikany-ve-skolach
SEBEVRAŽEDNÉ CHOVÁNÍ ŽÁKA, DÍTĚTE
Akutní riziko – pokus o sebevraždu
Jde o situace, kdy si žák ve škole patrně ublížil (např. pořezal se, spolykal prášky), chystá se k tomu, chystá či vyhrožuje, že si ublíží. První dospělý, který žáka najde, by měl:
Po situaci by měl pedagog vytvořit zápis o situaci (Příloha 2) a informovat ředitele školy, příp.
ředitelem dalšího pověřeného pracovníka (ideálně někdo ze ŠPP). Stejně tak má škola
povinnost zaznamenat situaci do Knihy úrazů
podrobnosti:https://www.olkraj.cz/strategie-a-metodiky-v-oblasti-primarni-prevence-cl-398.html
DÍTĚ JE VE ŠKOLE POD VLIVEM OMAMNÝCH A PSYCHOTROPNÍCH LÁTEK
U ŽÁKA BYLO ZJIŠTĚNO VLASTNICTVÍ OMAMNÝCH NEBO PSYCHOTROPNÍCH LÁTEK, VČETNĚ KONOPNÉ LÁTKY HHC NEBO BYL ŽÁK PŘISTIŽEN PŘI JEJICH DISTRIBUCI
Pokud se ve škole vyskytnou omamné nebo psychotropní látky, včetně konopné látky HHC a s tím spojené problémy, tak tuto skutečnost rozhodně netutláme, ale prohovoříme tato fakta s rodiči, s žáky. Předejdeme tak šíření zbytečných fám, nepravd. Při sdělování samozřejmě volíme přiměřenou formu, zmíníme se např. o tom, co škola udělala, aby se tato situace neopakovala.
Příloha číslo 3:
Pravidla školy při řešení přestupků
V případě vyšetřování šikany dle pokynu MŠMT postupujeme podle této strategie:
Při udělování trestu se řídíme dvěma zásadami:
Každá sankce, kterou použijeme, musí být provinilci, jeho rodičům i kolektivu třídy jasně vysvětlena. Jen tak může být pedagogicky účinná.
Postup v případě, že žák přijde do školy pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky:
Pokud máme podezření, že žák má u sebe návykovou látku, případně ji distribuuje:
Pokud si nevíme rady, kontaktujeme preventivní oddělení Policie ČR a svůj postup s nimi konzultujeme.
Postup při udělování výchovných opatření
Pochvala – je udělována průběžně všemi pedagogy – ústně, do ŽK
Pochvala TU – uděluje TU za dlouhodobé výsledky (příprava na vyučování, snaha, píle, zlepšení prospěchu, příkladné chování, pomoc spolužákům, práce pro třídu, aktivita, soutěže, reprezentace školy ...)
Pochvala ŘŠ – udělována ŘŠ za mimořádné výsledky, soutěže ....
Sdělení v ŽK – udělují pedagogové bezprostředně po přestupku
Napomenutí třídního učitele (NTU):
Opakované zapomínání pomůcek
Opakované neplnění školních povinností
viz š
Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace
Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E
Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail:
skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz
Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151
Další kontakty:
Školní jídelna při ZŠ,
tel.: 581 650 155
Mateřská škola, tel.: 581 650 165
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.
Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti
Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)
2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved developed: CodeKey.cz grafika: Wedipa