Konečně jsme zpátky ve škole, a tak jsme mohli opět vyrazit na naší školní zahradu, Ekosystém park – květen
abychom si prověřili naše dosud nabyté vědomosti. Tentokrát jsme se věnovali ekosystému park. Na několika stanovištích jsme hledali plody jednotlivých stromů, určovali je a odpovídali na připravené otázky. Pomocí voskovek jsme pořizovali otisk kůry stromů, abychom si lépe prohlédli její strukturu. Následující týden jsme si ověřili, jestli poznáme plody stromů z našeho areálu samostatně bez rostlin. Každá skupinka dostala látkový pytlíček s různými plody a měla podle nich určit správný název stromu, ke kterému plody patří. Všechno na školní zahradě právě kvete, proto jsme se vydali na průzkum a snažili jsme se mezi kvetoucími bylinami najít, co nejvíce barev, abychom zaplnili celou škálu barev z malířovy palety. Myslíte, že se nám to povedlo? Odpověď najdete na přiložených fotografiích.
4.A - NOVĚ ZASAZENÉ STROMKY, O KTERÉ BUDEME PEČOVAT
Poznej a chraň!
Po uzavření škol proběhla v té naší společná akce, kdy naši učitelé a ostatní zaměstnanci školy vysadili v areálu naší školy 20 ovocných stromů a keřů. Každá třída se stala patronem vždy jedné dvojice těchto dřevin. Náš pan učitel nám vybral a vlastnoručně zasadil ořešák královský a černý rybíz. A jelikož jsme u toho, kvůli uzavření škol, nemohli být, vyrazili jsme se na naše svěřené rostliny podívat, hned jak jsme dorazili do školy. Během celého školního roku budeme o svěřené rostliny pečovat a budeme pozorovat jejich růst a vývin. Hlavně pevně doufáme, že brzy ochutnáme i jejich plody.
ŠKOLNÍ JEZÍRKO
Ekosystémy školní zahrady - říjen
Během měsíce října jsme se zaměřili na život v ekosystému našeho školního jezírka. Nejprve jsme si prohlédli rostliny v okolí jezírka i na jeho hladině. Mezi největší rostliny jezírka patří rozhodně orobinec, vysvětlili jsme si rozdíl mezi vzhledem porostu orobince a rákosí. Nejkrásnější rostlinou našeho jezírka je určitě leknín bílý. Nás ale nejvíce zajímalo, jestli je v jezírku nějaký život. Za pomocí několika různě velkých sítěk na odchyt vodních živočichů, jsme začali lovit. Zpočátku se nám moc nedařilo, ale přece jen se na nás štěstí usmálo a byli jsme docela úspěšní. Posuďte sami: podařilo se nám ulovit larvy vážky, šídla, brouka vírníka, nitěnky a také jsme objevili svlečku (svlečenou kůži larvy šídla). Bylo to zajímavé a moc nás to bavilo.
Letos budeme pozorovat ekosystémy naší školní zahrady
V září nám počasí přálo, tak jsme toho využili a několikrát vyběhli na naší školní zahradu. V letošním školním roce budeme s naší třídou v rámci přírodovědného projektu pozorovat jednotlivé ekosystémy naší zahrady. Než se na to vrhneme, rozhodli jsme se nejprve naši krásnou zahradu podrobně prozkoumat. Určovali jsme jednotlivé rostliny i živočichy, ať už na obrázku nebo s lupou. Podařilo se nám ulovit včely, mravence i motýly, ale nebojte se, všechny živé tvory jsme ihned propustili na svobodu. Na závěr jsme si vyzkoušeli, jak vidí květiny na naší zahradě hmyz a to za pomocí speciálních brýlí. Moc se nám to líbilo a hodně nás to bavilo.
Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace
Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E
Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail:
skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz
Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151
Další kontakty:
Školní jídelna při ZŠ,
tel.: 581 650 155
Mateřská škola, tel.: 581 650 165
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.
Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti
Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)
2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved developed: CodeKey.cz grafika: Wedipa