př 2223 1. B

Shrnutí uplynulého školního roku

news img

Již na konci června jsme si s žáky vytáhli všechny projekty, které jsme za celý rok vytvořili. Bylo velmi zajímavé zkoumat, který den v celém školním roce bylo nejtepleji, ve kterém nejchladněji a třeba také, který měsíc má kdo rád (někdo horko, někdo zimu).

V tomto školním roce budeme v projektu "Měření venkovní teploty" pokračovat, ovšem aby se děti přiučily také něco nového, přidáme si počasí a zajímavosti daného měsíce.

 

Fotogalerie

Nejchladnější den byl v únoru.

 Nejchladnější den byl v únoru.

Celý školní rok.

 Celý školní rok.

 

Náš angrešt a kaštanovník

news img

Jak již víte, v listopadu jsme si s dětmi zasadili na naší školní zahradě strom kaštanovník a keř angrešt. Během roku jsme se o ně starali a chodili se na ně dívat, jak krásně rostou. Velkým překvapením byla návštěva minulý týden, kdy jsme objevili první plody angreštu. Hurááá!!! Vypadá to, že každý z nás ochutná dvě, možná i tři kuličky angreštu smiley . A kaštanovník také překvapivě rychle roste. Je až neuvěřitelné, jak to sluníčko umí krásně kouzlit...

 

Fotogalerie

Už se těšíme, až ochutnáme

 Už se těšíme, až ochutnáme

Plody angreštu

 Plody angreštu

A tady náš kaštanovník

 A tady náš kaštanovník

 

Květen - konečně vykouklo sluníčko

news img

V květnu jsme se konečně dočkali vysněného sluníčka, schovali zimní bundy a vytáhli kšiltovky smiley Dokonce dvakrát jsme po ránu naměřili krásných 20°C. Nejnižší teplota dosahovala 8°C. Toto krásné počasí nám umožňuje trávit více času venku. Maximálně toho využíváme v tělesné výchově, ale nezahálíme ani v prvouce, kdy chodíme pravidelně obdivovat kytičky i stromy na naší školní zahradě smiley

 

Fotogalerie

Hledáme nejnižší teplotu v měsíci květnu

 Hledáme nejnižší teplotu v měsíci květnu

A tady zase teplotu nejvyšší....

 A tady zase teplotu nejvyšší....

V našem grafu se již všichni perfektně orientují

 V našem grafu se již všichni perfektně orientují

Někteří i s vtipnými komentáři :)

 Někteří i s vtipnými komentáři :)

Holky s květnovým projektem

 Holky s květnovým projektem

Kluci s květnovým projektem

 Kluci s květnovým projektem

Květen - graf

 Květen - graf

 

Duben - ještě tam budem

news img

Ááááno, známé pořekadlo opět nezklamalo. Duben byl sice trošku teplejší než březen, avšak zimní bundy jsme ještě neodložili. Počátek byl velmi chladný, 4. dubna jsme naměřili ještě 0°C . Poté se však teploty držely mezi 6°C – 14°C. V tomto období jsme již pozorovali venku kytičky, které jsme si představili v prvouce a naučili jsme se, jak se k nim chovat.

A za chvíli tady máme květen… tak snad na nás konečně vykoukne aspoň kousek toho sluníčka smiley

 

Fotogalerie

Naše třída 1.B

 Naše třída 1.B

Poctivě měříme každý den :)

 Poctivě měříme každý den :)

A všichni už umíme měřit teplotu

 A všichni už umíme měřit teplotu

 

Březen - za kamna vlezem...

news img

Březen byl v počasí hodně proměnlivý. Nejméně stupňů jsme naměřili 3. března, kdy bylo ještě pod nulou. Pak už konečně přišlo oteplení. Nejtepleji bylo 23. března, kdy nám ručička na teploměru ukázala krásných 15°C. Objevily se již první sněženky, které jsme mohli pozorovat na naší školní zahradě. A že jich tam bylo…

 

Fotogalerie

Holky s projektem...

 Holky s projektem...

Naši kluci :)

 Naši kluci :)

I sněženky jsme vyráběli

 I sněženky jsme vyráběli

 

Teploty v únoru

news img

Čím nás překvapil únor? Teploty v únoru byly velmi kolísavé. Zpočátku byly mrazivé, (7.února jsme se dočkali nejnižší teploty, a to 10 °C pod nulou), poté se oteplilo a sníh roztál. Nejvyšší teplotu jsme naměřili 21.února, kdy bylo krásných 14 °C. Společně s žáky jsme spočítali, že únorový rozdíl v teplotách byl celých 24 °C.

Poslední den v únoru bylo 0 °C a my už víme, jak to pokračovalo dál smiley

 

Fotogalerie

Projekt

 Projekt

Kluci

 Kluci

Teploty v únoru

 Teploty v únoru

 

Leden

news img

Máme za sebou jeden z dalších zimních měsíců, a tím je leden. V čem byl pro nás zajímavý? Když jsme se společně podívali do grafu na celý leden, žáci již sami přišli na to, že ani jeden nemrzlo. Nejnižší teplota v lednu byla O°C (teplotu ve škole vždy měříme ráno okolo 8h). Naopak nejvyšší teplota dosáhla 10°C.

Žáci se v grafu vyznají velmi dobře, sami již teplotu měří, mnohdy i sami zapisují. Přitom musí však vědět, jaké je dnes datum, aby teplotu zapsali správně. Všichni jsou moc šikovní, zvládají zapisovat teploty jak nad nulou, tak i pod nulou. Ostatně, to jste mohli poznat sami, pokud necháváte přes prázdniny měřit děti teplotu sami. A pokud ne, doporučuji pořídit obyčejný venkovní teploměr, abyste zjistili, jak jsou vaše děti šikovné smiley.

 

 

Fotogalerie

Celý leden...

 Celý leden...

Teploty v rozmezí 0-10°C

 Teploty v rozmezí 0-10°C

 

Krásný bílý prosinec...

news img

Prosinec byl, co se týče teploty, pro nás velmi zajímavý, jelikož jsme naměřili i hodnoty bod bodem mrazu. Žáci měli tak jedinečnou šanci poznat, co to vlastně znamená a co se s přírodou děje. Mohli jsme společně porovnat, jak se např. oblékáme nebo chováme, když je venku „pod nulou“. Při společném vyhodnocení prosincového projektu jsme jako nejvyšší hodnotu zaznamenali 6 stupňů, kterých bylo naměřeno celkem 2x a z toho jednou právě na Silvestra. Největší zima byla v pondělí 19.prosince, kdy jsme naměřili 8 stupňů pod nulou. A nejkrásnější týden byl od pondělí 12.prosince, kdy začalo sněžit a dalo se sáňkovat i bobovat, čehož si děti užily i ve školní družině. Škoda jen, že nám sníh nevydržel až do Vánoc…

Nyní čekáme, čím nás překvapí měsíc leden smiley

 

Fotogalerie

Měření nás baví.

 Měření nás baví.

S výsledkem jsme spokojeni :)

 S výsledkem jsme spokojeni :)

 

Listopad je za námi....

news img

Během vyhodnocení listopadového projektu jsme se s žáky dozvěděli spoustu zajímavých informací. Z grafu jsme vyčetli, že nejtepleji bylo první listopadový den, kdy nám teploměr ukazoval krásných 14°C. Nejchladněji bylo naopak poslední listopadový den, kdy venku bylo přesně O°C. Zaznamenali jsme také první sníh, který se objevil 18. listopadu. V tento den se totiž kvůli prvnímu poletujícímu sněhu nedalo učit, jelikož oči žáků neustále směřovaly k oknu smiley Pomocí grafu dále vidíme, jak nám v listopadu teplota pěkně klesala.

Většina žáků se během jednoho měsíce naučila krásně pracovat s teploměrem, mnozí již bezchybně dokáží na teploměru přečíst, kolik je stupňů, a dokonce to zvládnout sami zaznačit do grafu.

A nyní jsme zvědaví, jaké teploty nám přinese prosinec.

 

Fotogalerie

Holky při vyhodnocení projektu

 Holky při vyhodnocení projektu

Listopadový projekt

 Listopadový projekt

 

Měření venkovní teploty

news img

Pro náš přírodovědný projekt jsme si s dětmi vybrali téma MĚŘENÍ VENKOVNÍ TEPLOTY.

Tomuto tématu nejprve předcházelo povídání o ročním období, o tom, co si kdy oblékáme, jaké je venku počasí, kdy je chladněji, kdy tepleji atd. Poté se žáci seznámili s teploměrem, řekli jsme si, jaká je na teploměru stupnice, popovídali jsme si také o bodu mrazu a vše jsme si na něm ukázali. Mohli si ho také osahat a zkoumat, jak se nám v rukou teploměr zahřívá a rtuť v teploměru tak stoupá.

Poté jsme teploměr umístili ven za okno a každý den si do grafu zaznačujeme, kolik je venku stupňů. Stupně každého dne pak porovnáváme s ostatními dny, které již máme v grafu zaznačeny a povídáme si o tom, který den bylo tepleji, který chladněji apod. Překvapilo mě, jak žáci dokáží bleskově na teploměru spočítat, kolik stupňu venku je a dokonce i několikrát denně si povídáme o tom, zda je teplota nižší nebo vyšší než byla ráno.

Na konci měsíce údaje zhodnotíme a postupně je budeme porovnávat s ostatními měsíci.

 

Fotogalerie

Seznamujeme se s teploměrem

 Seznamujeme se s teploměrem

Všichni měli možnost si teploměr osahat a prohlédnout

 Všichni měli možnost si teploměr osahat a prohlédnout

Zkoumáme

 Zkoumáme

Jen opatrně, ať se nám nerozbije :)

 Jen opatrně, ať se nám nerozbije :)

Sledujeme, jak teplota uvnitř roste

 Sledujeme, jak teplota uvnitř roste

Každé ráno si prohlížíme, jak se teplota změnila

 Každé ráno si prohlížíme, jak se teplota změnila

Žáci se podílejí na přípravě grafu

 Žáci se podílejí na přípravě grafu

A malují o sto šest

 A malují o sto šest

Snad jim ta píle vydrží dlouho

 Snad jim ta píle vydrží dlouho

 

OFICIÁLNÍ NÁZEV:

Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace 

Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E

KONTAKTY:

Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail: skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz

Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151

Další­ kontakty:
Školní jídelna při ZŠ, tel.: 581 650 155
Mateřská škola,  tel.: 581 650 165

MAPA:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.

DOPLŇKOVÁ ČINNOST:

Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti

REALITNÍ ČINNOST:

Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)

loga-partneri
PPUC
Výuka přírodních věd nově
Spolu a lépe
SFŽP ČR
MŽP ČR
Poznej a chraň
Pokusné ověřování
ERASMUS+
OPVK
Doučování žáků škol
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů
IKAPOK II
IKAP II
Rozvíjení digitální gramotnosti dětí již od MŠ
Digitalizujeme školu cíl 172
Digitalizujeme školu cíle 173 a 174
Spolu a lépe IV
Spolu to zvládneme
Obědy školákům 2023
Modernizace učebny cizích jazyků

2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved      developed: CodeKey.cz    grafika: Wedipa