ZÁVĚR LETOŠNÍHO PROJEKTU - A VELMI DŮLEŽITÉ TÉMA...
Na závěr našeho projektu jsme se věnovali tématu osobního bezpečí.
Vysvětlovali jsme si podstatu rizikového chování a možné dopady. Co může ohrozit naše osobní
bezpečí? Co mi může pomoci a jak odhadnout riziko …
Ve skupinové práci jsme vyhledávali k sobě patřící čtveřice kartiček. Nejprve jsme se seznámili se
situací, pokusili se poznat - O co se jedná? Co to je? Co hrozí? A samozřejmě jsme o tématu
diskutovali, domýšleli a vyhledávali neznámé.
Naši diskuzi zastavil předčasně školní zvonek. Určitě se k tomuto tématu opět vrátíme.
Protože kdo jiný než my sami musíme převzít odpovědnost za své vlastní zdraví a bezpečnost!
Zajímavosti o lidském těle – pokračujeme v bádání…
V této části našeho projektu jsme využili modelů a materiálů z přírodopisného kabinetu.
Zopakovali jsme si a také vyzkoušeli, jak funguje smyslová soustava. Rozebrali a složili model lidského oka a ucha.
Také jsme se pokusili správně umístit vnitřní orgány do modelu lidského trupu.
Opět zajímavá zkušenost… držet v ruce ušní bubínek nebo umístit správně čočku do modelu oka … to se jen tak každému nepodaří!
REFLEKTOR OHROŽENÝCH DRUHŮ ZVÍŘAT
Reflektor ohrožených druhů zvířat
Posviťme si na zvířata světa a zvířata ČR!
Na světě zaznamenáváme stále rychlejší pokles populace mnoha druhů zvířat a rostlin. Odhadované tempo aktuálního vymírání zvířecích druhů je 1 000 krát až 10 000 krát vyšší ve srovnání s tím, než jak by k němu docházelo přirozenou cestou. Vymírání pokračuje i přes snahu ochranářů a stav mnoha druhů je kritický.
Pro práci s tímto tématem jsme si vybrali každý jednoho zástupce ohroženého druhu. Vyhledali jsme dostupné informace o způsobu a podmínkách jeho života. Zamysleli jsme se nad tím, co je ohrožuje a co by dokázalo pomoci k jejich záchraně. Uvědomili jsme si, že za těmito problémy stojí především chování člověka. Se svými poznatky jsme seznámili ostatní spolužáky a z vypracovaných listů jsme vytvořili nástěnku ve škole.
LIDSKÉ TĚLO
Téma lidské tělo je aktuálně náplní hodin přírodovědy.
LIDSKÉ TĚLO
Téma lidské tělo je aktuálně náplní hodin přírodovědy. A protože náš projekt je o tom, co nebylo v učebnicích, pustili jsme se do vyhledávání zajímavých informací z jiných zdrojů. Tentokrát jsme využili naši školní knihovnu a encyklopedie, které má k dispozici.
Začali jsme kostrou člověka. Jak vypadá kostra člověka? Umíme pojmenovat její části? Jak se nazývají a kde leží jednotlivé kosti? Která z kostí je nejmenší? Nejdelší?
Každý z nás je svalovec … Odkud získávají svaly energii pro svou činnost? Co se stane se svaly, které delší dobu nepracují?
Ve skupinách jsme opět vyhledávali, posuzovali, přemýšleli, zapisovali. Výstupem z našeho bádání je nástěnka plná zajímavých a pro mnohé překvapivých informací.
Co nás čeká příště? No přece další zajímavosti o lidském těle!
Projekt „Podnebné pásy“ v 5.A
V uplynulých hodinách přírodovědy se naše třída 5.A dozvídala a zjišťovala nové poznatky o podnebných pásech. Tyto informace žáci následně zpracovávali ve skupinách a výsledkem jsou plakáty s informacemi o podnebí, rostlinách, zvířatech, které se vyskytují v daném podnebném pásu. Žáci pracovali se zájmem a s chutí.
SOUHVĚZDÍ NOČNÍ OBLOHY
Jelikož jsme v přírodovědě dokončili učivo o vesmíru, napadlo nás, poskládat všechna souhvězdí podle narození žáků. Vytvořili jsme tak krásnou tematickou nástěnku. Sami posuďte, jak se nám společné dílo podařilo.
Pro mnohé znamení zvěrokruhu neznamená vůbec nic, pro jiné zas příliš mnoho. Ať už hledáme ve hvězdách cokoliv, vždycky se můžeme spolehnout na to, že až se budeme cítit ztraceni, zářící vesmírní giganti nám při dobrém počasí ukážou správnou cestu. Hvězdná mapa přeci kdysi sloužila jako prastará GPS navigace.
Z jiných světů, přiletěli k nám…
Kdo?
No přece obyvatelé planet Sluneční soustavy. Venušané, Marťané, Jupiteřané, Saturňané, obyvatelé Merkuru, Neptuňané i obyvatelé Uranu nám představili svou domovskou planetu.
Její název, velikost, barevnost, hmotnost, oběžnou rychlost, vzdálenost od Slunce a mnoho dalších informací. Každý mimozemšťan nám chtěl sdělit co nejvíce zajímavostí a vysvětlil nám původ jména své planety. Vůbec se neostýchali a své informace nám odprezentovali ve třídě a na nástěnce pro ostatní spolužáky.
Vesmír je prostě skvělé téma!!!
ROZMANITOST PŘÍRODY
Rozmanitost přírody – třídění živočichů
Živočichové obývající naši planetu mají mnoho podob. A protože existuje nepřeberné množství různých odlišných druhů, snahou přírodovědců je třídit je do skupin podle podobných vlastností. Základní členění rozděluje živočichy podle toho, zda mají nebo nemají kosti v těle a páteř složenou z obratlů na obratlovce a bezobratlé.
V této části projektu jsme pracovali ve skupinách s atlasy zvířat. Vyhledávali jsme informace o jednotlivých živočiších. Měli jsme za úkol vybrat zástupce každé skupiny a vyhledat v textu nejzajímavější informaci. Něco, co jsme nevěděli, neslyšeli, netušili…
Se zájmem jsme se pustili do práce. O nejzajímavější objevy jsme se podělili se spolužáky a prezentovali jsme je před třídou.
„Co nebylo v učebnici …“
Je název i téma našeho letošního přírodovědného projektu.
Zaměříme se na spolupráci, vzájemnou komunikaci, sdílení a prezentaci vlastních a získaných informací. Ve skupinách i jednotlivě budeme vyhledávat, posuzovat, přemýšlet, zapisovat, ověřovat … a budeme hledat odpovědi na otázky, které nás budou zajímat.
V září jsme se věnovali opakování a prohlubování učiva ze čtvrtého ročníku. Vyzkoušeli jsme si práci s textem, vyhledávání informací a jejich doplnění. Museli jsme přemýšlet, doplňovat, objasňovat, namalovat zástupce, doplnit potravní řetězec, své odpovědi zkontrolovat a zapsat do pracovních listů.
Ale hlavně jsme vše, co jsme se dozvěděli, museli převyprávět během určeného času spolužákům ve svých skupinách. Zjistili jsme, že si mnohem více zapamatujeme a víc nás to baví.
Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace
Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E
Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail:
skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz
Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151
Další kontakty:
Školní jídelna při ZŠ,
tel.: 581 650 155
Mateřská škola, tel.: 581 650 165
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.
Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti
Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)
2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved developed: CodeKey.cz grafika: Wedipa