př 2223 5. A

CO NEPÍŠOU V UČEBNICI - ČERVEN

news img

ZÁVĚR LETOŠNÍHO PROJEKTU - A VELMI DŮLEŽITÉ TÉMA...

Na závěr našeho projektu jsme se věnovali tématu osobního bezpečí.

Vysvětlovali jsme si podstatu rizikového chování a možné dopady. Co může ohrozit naše osobní

bezpečí? Co mi může pomoci a jak odhadnout riziko …

Ve skupinové práci jsme vyhledávali k sobě patřící čtveřice kartiček. Nejprve jsme se seznámili se

situací, pokusili se poznat - O co se jedná? Co to je? Co hrozí? A samozřejmě jsme o tématu

diskutovali, domýšleli a vyhledávali neznámé.

Naši diskuzi zastavil předčasně školní zvonek. Určitě se k tomuto tématu opět vrátíme.

Protože kdo jiný než my sami musíme převzít odpovědnost za své vlastní zdraví a bezpečnost!

 

Fotogalerie

..každý lísek k jednomu jevu...

 ..každý lísek k jednomu jevu...

musíme hodně přemýšlet

 musíme hodně přemýšlet

ještě, že pracujeme v týmech

 ještě, že pracujeme v týmech

 a dáváme hlavy dohromady...

  a dáváme hlavy dohromady...

připravená práce

 připravená práce

rádi pracujeme spolu

 rádi pracujeme spolu

z hlavy se mu kouří...

 z hlavy se mu kouří...

hledáme a hledáme

 hledáme a hledáme

a kdo hledá..najde...

 a kdo hledá..najde...

 

CO NEPÍŠOU V UČEBNICI - KVĚTEN 2023

news img

Zajímavosti o lidském těle – pokračujeme v bádání…

V této části našeho projektu jsme využili modelů a materiálů z přírodopisného kabinetu.

 Zopakovali jsme si a také vyzkoušeli, jak funguje smyslová soustava. Rozebrali a složili model lidského oka a ucha.

Také jsme se pokusili správně umístit vnitřní orgány do modelu lidského trupu.

Opět zajímavá zkušenost… držet v ruce ušní bubínek nebo umístit správně čočku do modelu oka … to se jen tak každému nepodaří!

 

 

 

Fotogalerie

PRÁCE V TÝMU

 PRÁCE V TÝMU

OKO

 OKO

TO JSOU VĚCI...

 TO JSOU VĚCI...

ZKOUMÁME

 ZKOUMÁME

BÁDÁME

 BÁDÁME

STUDUJEME

 STUDUJEME

TESTUJEME

 TESTUJEME

ZKOUŠÍME

 ZKOUŠÍME

DEBATUJEME

 DEBATUJEME

ZAMÝŠLÍME SE

 ZAMÝŠLÍME SE

SPOLUPRACUJEME

 SPOLUPRACUJEME

ZAJÍMAVÉ...

 ZAJÍMAVÉ...

KUK...

 KUK...

A ZASE PROBLÉM...

 A ZASE PROBLÉM...

JE TO I ZÁBAVA

 JE TO I ZÁBAVA

TOHLE, ŽE JSME MY???

 TOHLE, ŽE JSME MY???

MÁME VŠE PŘED SEBOU

 MÁME VŠE PŘED SEBOU

PRAXE JE NEJLEPŠÍ...

 PRAXE JE NEJLEPŠÍ...

SPRÁVNĚ TO VŠE ULOŽIT...

 SPRÁVNĚ TO VŠE ULOŽIT...

BAVÍ NÁS TO...

 BAVÍ NÁS TO...

 

CO NEPÍŠOU V UČEBNICI - BŘEZEN

REFLEKTOR OHROŽENÝCH DRUHŮ ZVÍŘAT

Reflektor ohrožených druhů zvířat

Posviťme si na zvířata světa a zvířata ČR!

Na světě zaznamenáváme stále rychlejší pokles populace mnoha druhů zvířat a rostlin. Odhadované tempo aktuálního vymírání zvířecích druhů je 1 000 krát až 10 000 krát vyšší ve srovnání s tím, než jak by k němu docházelo přirozenou cestou. Vymírání pokračuje i přes snahu ochranářů a stav mnoha druhů je kritický.

Pro práci s tímto tématem jsme si vybrali každý jednoho zástupce ohroženého druhu. Vyhledali jsme dostupné informace o způsobu a podmínkách jeho života. Zamysleli jsme se nad tím, co je ohrožuje a co by dokázalo pomoci k jejich záchraně. Uvědomili jsme si, že za těmito problémy stojí především chování člověka. Se svými poznatky jsme seznámili ostatní spolužáky a z vypracovaných listů jsme vytvořili nástěnku ve škole.

 

Fotogalerie

VÝSLEDEK NAŠÍ PRÁCE

 VÝSLEDEK NAŠÍ PRÁCE

SKUPINKOVÁ PRÁCE

 SKUPINKOVÁ PRÁCE

TŘÍDÍME

 TŘÍDÍME

HLEDÁME

 HLEDÁME

 

CO NEPÍŠOU V UČEBNICI - DUBEN 2023

news img

LIDSKÉ TĚLO

Téma lidské tělo je aktuálně náplní hodin přírodovědy. 

LIDSKÉ TĚLO

Téma lidské tělo je aktuálně náplní hodin přírodovědy. A protože náš projekt je o tom, co nebylo v učebnicích, pustili jsme se do vyhledávání zajímavých informací z jiných zdrojů. Tentokrát jsme využili naši školní knihovnu a encyklopedie, které má k dispozici.

Začali jsme kostrou člověka. Jak vypadá kostra člověka? Umíme pojmenovat její části? Jak se nazývají a kde leží jednotlivé kosti? Která z kostí je nejmenší? Nejdelší?

Každý z nás je svalovec … Odkud získávají svaly energii pro svou činnost? Co se stane se svaly, které delší dobu nepracují?

Ve skupinách jsme opět vyhledávali, posuzovali, přemýšleli, zapisovali. Výstupem z našeho bádání je nástěnka plná zajímavých a pro mnohé překvapivých informací.

Co nás čeká příště? No přece další zajímavosti o lidském těle!

 

Fotogalerie

LIDSKÉ TĚLO

 LIDSKÉ TĚLO

STUDUJEME...

 STUDUJEME...

MÁME Z ČEHO

 MÁME Z ČEHO

VYHLEDÁVÁME INFORMACE

 VYHLEDÁVÁME INFORMACE

TŘÍDÍME A SPOLUPRACUJEME

 TŘÍDÍME A SPOLUPRACUJEME

TO JSOU VĚCI ...

 TO JSOU VĚCI ...

PODÍVEJTE SE S NÁMI

 PODÍVEJTE SE S NÁMI

PREZENTUJEME

 PREZENTUJEME

JE TO ZAJÍMAVÉ

 JE TO ZAJÍMAVÉ

PRÁCE VE SKUPINĚ

 PRÁCE VE SKUPINĚ

PODÍVEJME...

 PODÍVEJME...

I UKRAJINSKÁ DĚVČATA JSOU VÝBORNÁ...

 I UKRAJINSKÁ DĚVČATA JSOU VÝBORNÁ...

SOUSTŘEDÍME SE

 SOUSTŘEDÍME SE

 

CO NEPÍŠOU V UČEBNICI - ÚNOR 2023

Projekt „Podnebné pásy“ v 5.A

V uplynulých hodinách přírodovědy se naše třída 5.A dozvídala a zjišťovala nové poznatky o podnebných pásech.  Tyto informace žáci následně zpracovávali ve skupinách a výsledkem jsou plakáty s informacemi o podnebí, rostlinách, zvířatech, které se vyskytují v daném podnebném pásu. Žáci pracovali se zájmem a s chutí.

 

Fotogalerie

DĚVČATA Z 5.A

 DĚVČATA Z 5.A

SPOLEČNÁ NÁSTĚNKA

 SPOLEČNÁ NÁSTĚNKA

PRÁCE JE VIDĚT

 PRÁCE JE VIDĚT

POSTUP

 POSTUP

VÝSLEDEK JE KRÁSNÝ

 VÝSLEDEK JE KRÁSNÝ

KAŽDÝ MÁ CO DĚLAT

 KAŽDÝ MÁ CO DĚLAT

ČEŠI I UKRAJINCI SPOLU

 ČEŠI I UKRAJINCI SPOLU

ZAJÍMAVÉ

 ZAJÍMAVÉ

JDE TO PĚKNĚ OD RUKY

 JDE TO PĚKNĚ OD RUKY

PODÍLEJÍ SE VŠICHNI

 PODÍLEJÍ SE VŠICHNI

 

CO NEPÍŠOU V UČEBNICI - PROSINEC 2022

news img

SOUHVĚZDÍ NOČNÍ OBLOHY

Jelikož jsme v přírodovědě dokončili učivo o vesmíru, napadlo nás, poskládat všechna souhvězdí podle narození žáků. Vytvořili jsme tak krásnou tematickou nástěnku. Sami posuďte, jak se nám společné dílo podařilo.

Pro mnohé znamení zvěrokruhu neznamená vůbec nic, pro jiné zas příliš mnoho. Ať už hledáme ve hvězdách cokoliv, vždycky se můžeme spolehnout na to, že až se budeme cítit ztraceni, zářící vesmírní giganti nám při dobrém počasí ukážou správnou cestu. Hvězdná mapa přeci kdysi sloužila jako prastará GPS navigace.

 

Fotogalerie

ukazujeme

 ukazujeme

představujeme

 představujeme

znázorňujeme

 znázorňujeme

shrnujeme

 shrnujeme

prohlížíme výsledek

 prohlížíme výsledek

spolupracujeme

 spolupracujeme

prezentujeme

 prezentujeme

zdůrazňujeme

 zdůrazňujeme

chlubíme se

 chlubíme se

na chodbě

 na chodbě

 

CO NEPÍŠOU V UČEBNICI - LISTOPAD 2022

news img

Z jiných světů, přiletěli k nám…

Kdo?

No přece obyvatelé planet Sluneční soustavy. Venušané, Marťané, Jupiteřané, Saturňané, obyvatelé Merkuru, Neptuňané i obyvatelé Uranu nám představili svou domovskou planetu.

Její název, velikost, barevnost, hmotnost, oběžnou rychlost, vzdálenost od Slunce a mnoho dalších informací. Každý mimozemšťan nám chtěl sdělit co nejvíce zajímavostí a vysvětlil nám původ jména své planety. Vůbec se neostýchali a své informace nám odprezentovali ve třídě a na nástěnce pro ostatní spolužáky.

Vesmír je prostě skvělé téma!!!

 

Fotogalerie

výtvarné zpracování...

 výtvarné zpracování...

každý sám za sebe...

 každý sám za sebe...

umět se vyjadřovat je moc důležité

 umět se vyjadřovat je moc důležité

povedlo se...

 povedlo se...

krásný prstenec

 krásný prstenec

všichni prezentujeme

 všichni prezentujeme

projekt se fakt podařil

 projekt se fakt podařil

máme radost z vlastní práce

 máme radost z vlastní práce

nebojíme se před třídou...

 nebojíme se před třídou...

 

CO SE NEPÍŠE V UČEBNICI - ŘÍJEN

news img

ROZMANITOST PŘÍRODY

Rozmanitost přírody – třídění živočichů

Živočichové obývající naši planetu mají mnoho podob. A protože existuje nepřeberné množství různých odlišných druhů, snahou přírodovědců je třídit je do skupin podle podobných vlastností. Základní členění rozděluje živočichy podle toho, zda mají nebo nemají kosti v těle a páteř složenou z obratlů na obratlovce a bezobratlé.

V této části projektu jsme pracovali ve skupinách s atlasy zvířat. Vyhledávali jsme informace o jednotlivých živočiších. Měli jsme za úkol vybrat zástupce každé skupiny a vyhledat v textu nejzajímavější informaci. Něco, co jsme nevěděli, neslyšeli, netušili…

Se zájmem jsme se pustili do práce. O nejzajímavější objevy jsme se podělili se spolužáky a prezentovali jsme je před třídou.

 

 

Fotogalerie

I ŽÁBY JSOU RŮZNÉ

 I ŽÁBY JSOU RŮZNÉ

MUSÍME HODNĚ PŘEMÝŠLET

 MUSÍME HODNĚ PŘEMÝŠLET

PRACUJEME VE SKUPINÁCH

 PRACUJEME VE SKUPINÁCH

PREZENTUJEME

 PREZENTUJEME

OBHAJUJEME NÁZORY

 OBHAJUJEME NÁZORY

ODPOVÍDÁME NA DOTAZY

 ODPOVÍDÁME NA DOTAZY

VÝSLEDKY NAŠÍ PRÁCE

 VÝSLEDKY NAŠÍ PRÁCE

BESEDA

 BESEDA

STUDUJEME

 STUDUJEME

TŘÍDÍME ŽIVOČICHY

 TŘÍDÍME ŽIVOČICHY

ZAJÍMÁ NÁS CELÁ PLANETA

 ZAJÍMÁ NÁS CELÁ PLANETA

KOČKA V POUŠTI...

 KOČKA V POUŠTI...

U PROTINOŽCŮ

 U PROTINOŽCŮ

PREZENTUJEME I NA CHODBÁCH ŠKOLY

 PREZENTUJEME I NA CHODBÁCH ŠKOLY

VÝTVARNÉ PROJEVY

 VÝTVARNÉ PROJEVY

I NÁSTĚNKU SESTAVUJEME SAMI

 I NÁSTĚNKU SESTAVUJEME SAMI

 

CO NEBYLO V UČEBNICI

news img

 

„Co nebylo v učebnici …“

Je název i téma našeho letošního přírodovědného projektu.

Zaměříme se na spolupráci, vzájemnou komunikaci, sdílení a prezentaci vlastních a získaných informací. Ve skupinách i jednotlivě budeme vyhledávat, posuzovat, přemýšlet, zapisovat, ověřovat … a budeme hledat odpovědi na otázky, které nás budou zajímat.

 

V září jsme se věnovali opakování a prohlubování učiva ze čtvrtého ročníku. Vyzkoušeli jsme si práci s textem, vyhledávání informací a jejich doplnění. Museli jsme přemýšlet, doplňovat, objasňovat, namalovat zástupce, doplnit potravní řetězec, své odpovědi zkontrolovat a zapsat do pracovních listů.

Ale hlavně jsme vše, co jsme se dozvěděli, museli převyprávět během určeného času spolužákům ve svých skupinách. Zjistili jsme, že si mnohem více zapamatujeme a víc nás to baví.

 

Fotogalerie


 foto


 foto


 foto


 foto


 foto

 

OFICIÁLNÍ NÁZEV:

Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace 

Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E

KONTAKTY:

Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail: skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz

Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151

Další­ kontakty:
Školní jídelna při ZŠ, tel.: 581 650 155
Mateřská škola,  tel.: 581 650 165

MAPA:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.

DOPLŇKOVÁ ČINNOST:

Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti

REALITNÍ ČINNOST:

Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)

loga-partneri
PPUC
Výuka přírodních věd nově
Spolu a lépe
SFŽP ČR
MŽP ČR
Poznej a chraň
Pokusné ověřování
ERASMUS+
OPVK
Doučování žáků škol
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů
IKAPOK II
IKAP II
Rozvíjení digitální gramotnosti dětí již od MŠ
Digitalizujeme školu cíl 172
Digitalizujeme školu cíle 173 a 174
Spolu a lépe IV
Spolu to zvládneme
Obědy školákům 2023
Modernizace učebny cizích jazyků

2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved      developed: CodeKey.cz    grafika: Wedipa