Školní jezírko

Jezírko v proměnách času

news img

Děkujeme Dominikovi Š. a Dominikovi Č. ze 7.B za dokumentaci jezírka během školního roku.

 

Fotogalerie

Jezírko v říjnu.

 Jezírko v říjnu.

Jezírko v listopadu.

 Jezírko v listopadu.

Jezírko v listopadu.

 Jezírko v listopadu.

Jezírko v lednu.

 Jezírko v lednu.

Jezírko v lednu.

 Jezírko v lednu.

Jezírko v únoru.

 Jezírko v únoru.

Jezírko v únoru.

 Jezírko v únoru.

Jezírko v březnu.

 Jezírko v březnu.

Jezírko v březnu.

 Jezírko v březnu.

Jezírko v dubnu.

 Jezírko v dubnu.

Jezírko v dubnu.

 Jezírko v dubnu.

Jezírko v květnu.

 Jezírko v květnu.

Jezírko v květnu.

 Jezírko v květnu.

Jezírko v červnu.

 Jezírko v červnu.

Jezírko v červnu.

 Jezírko v červnu.

 

I jezírko má svůj příběh.

news img

V hodinách českého jazyka zkusili žáci vymyslet příběh o našem jezírku.

Mohli psát povídku, vyprávění nebo báseň. Vzniklo spousty příběhů, která nepostrádají napětí, humor ani tajemno. Zde je pár vybraných děl.

 

Fotogalerie

Osmáci čtou příběh.

 Osmáci čtou příběh.

Osmáci čtou příběh.

 Osmáci čtou příběh.

Osmáci čtou příběh.

 Osmáci čtou příběh.

Celá třída a jejich práce.

 Celá třída a jejich práce.

Jezírková loupež.

 Jezírková loupež.

Rohlíkové jezírko.

 Rohlíkové jezírko.

Ceasarův meč Gladius.

 Ceasarův meč Gladius.

Struhlovské jezírko.

 Struhlovské jezírko.

 

Měření teploty

news img

Žáci 6.ročníku v rámci hodin fyziky chodili měřit aktuální teplotu na školní zahradě.

Pravidelně 1xtýdně chodili žáci na školní zahradu do meteorologické budky zapsat teplotu vzduchu. Během školního roku se vystřídaly všechny tři třídy. Získané údaje zapisovali do tabulky. Tu pak žáci 7. ročníku v matematice zpracovali do grafu.

 

Fotogalerie

 

Tajemná bytost

news img

V našem jezírku prý žije tajemná vodní bytost, která chrání naši školu od všeho zlého.

Dospělí ji nikdy neviděli, ale děti, které chodí k nám do školy ji zahlédly. V hodinách výtvarné výchovy se pokusili tuto bytost vyrobit. Na fotografiích můžete vidět jak to dopadlo. A která bytost to tedy skutečně je?  O tom hlasujeme právě teď. Ve finále máme deset nejpovedenějších skřítků, strašidel, vodníků a vodních vil.

 

Fotogalerie

Vyrobené bytosti

 Vyrobené bytosti

Vyrobené bytosti

 Vyrobené bytosti

Vyrobené bytosti

 Vyrobené bytosti

Vyrobené bytosti

 Vyrobené bytosti

Vyrobené bytosti

 Vyrobené bytosti

Vyrobené bytosti

 Vyrobené bytosti

Vyrobené bytosti

 Vyrobené bytosti

 

Potravní řetězec školního jezírka

news img

Dramatizace a plakát potravních vztahů 6. ročník

Během měsíce listopadu jsme se zaměřili na vztahy mezi jednotlivými organismy, vysvětlili jsme si co je symbióza, parazitismus a podrobně jsme se věnovali hlavně potravním vztahům na naší přírodní školní zahradě, a to konkrétně ve školním jezírku a jeho blízkém okolí. Žáci měli za úkol vyhledat informace o jednotlivých organismech, které si vylosovali a vyhotovili jejich plakát, na který uvedli, čím se daný organismus živí, komu sám slouží jako potrava a jak vlastně vypadá. S hotovým plakátem na krku jsme si pak dramaticky ztvárnili, jak takový potravní řetězec v praxi vlastně funguje, žáci si předávali jednotlivou potravu (energii) v podobě sušených plodů od Slunce až po rozkladače. Moc nás to bavilo a moc jsme si to užili, na závěr jsme pak z jednotlivých plakátů vytvořili společně jeden velký plakát potravního řetězce celého jezírka a zvýraznili na něm šipkami jednotlivé potravní vztahy mezi organismy. -PON-

 

Fotogalerie

potravní vztahy

 potravní vztahy

dramatizace potravní vztahy

 dramatizace potravní vztahy

dramatizace potravní řetezec

 dramatizace potravní řetezec

žáci v akci

 žáci v akci

žáci s plakátem vylosovaného organismu

 žáci s plakátem vylosovaného organismu

 

Jezírko na malbě

news img

Žáci v rámci výtvarné výchovy malovali naše jezírko. Zde jsou některé jejich práce.

 

Fotogalerie

Malba 1

 Malba 1

Malba 2

 Malba 2

Malba 3

 Malba 3

 

Říjen – pracovní činnosti 8. a 6. ročník příprava záhonů pro výsev v okolí školního jezírka

news img

V rámci našeho projektu jezírko na školní zahradě jsme se zaměřili i na okolí jezírka.

V pracovních činnostech žáci osmých a šestých ročníků zlikvidovali odkvetlé letničkové a zeleninové záhony a připravili je pro výsev zeleného hnojení. Připravené záhony žáci oseli semínky hořčice, aby se zamezilo růstu plevelů, ale hlavně proto, aby se před zimou do půdy zapravily další živiny. Následně jsme na rostlinách hořčice pozorovali růst a vývin děložních i prvních pravých lístků.       -Pon-                   

 

Fotogalerie

Holky v akci

 Holky v akci

Holky v akci

 Holky v akci

Holky v akci

 Holky v akci

Holky v akci

 Holky v akci

Výsev

 Výsev

Zapravení semínek

 Zapravení semínek

Práce po výsevu

 Práce po výsevu

Nezbytná zálivka

 Nezbytná zálivka

Záhony v okolí jezírka

 Záhony v okolí jezírka

První děložní lístky

 První děložní lístky

Pozorování růstu hořčice

 Pozorování růstu hořčice

 

Pozorování průduchů na listech leknínu 6.ročník

news img

Přírodovědný projekt – „Školní jezírko“

V letošním školním roce se budeme v rámci přírodovědného projektu komplexně zabývat jezírkem na naší přírodní zahradě. Jednotlivé ročníky budou postupně zpracovávat různé úkoly  na toto téma a průběžně budou publikovat svoje zjištění a výsledky své práce.

Říjen – Pozorování průduchů na listech leknínu

V měsíci říjnu se na školní zahradu k našemu jezírku vydali postupně všichni žáci 6. ročníků, aby odebrali vzorky listů leknínu a připravili z nich mikroskopické preparáty, díky nimž mohli pod mikroskopem pozorovat průduchy na spodní straně listů. Co to vlastně průduchy jsou? Jsou to speciální útvary tvořené dvěma svěracími buňkami, které umožňují rostlině výměnu plynů při dýchání i fotosyntéze, ale zároveň umožňují rostlině hospodařit s vodou. V případě slunečného a teplého počasí se průduchy uzavřou a zabrání tak nadměrnému odpařování vody. Za chladného počasí potom zůstávají průduchy otevřené. My jsme měli během našeho pozorování počasí chladné, a tak jsme mohli pozorovat otevřené průduchy. Kromě pozorování leknínů jsme se pokusili určit i jednotlivé druhy rostlin v okolí jezírka. Jelikož se už blíží vegetační klid, bezpečně jsme poznali jen leknín bílý a s menšími potížemi i orobinec úzkolistý. Ostatním rostlinám se budeme věnovat zase na jaře, až budou v plné síle.

 

Fotogalerie

žáci při odebírání listu

 žáci při odebírání listu

povedlo se list odebrán

 povedlo se list odebrán

odebírání části listu na mikroskopický preparát

 odebírání části listu na mikroskopický preparát

žáci připravují svůj vzorek z listu

 žáci připravují svůj vzorek z listu

žáci při odběru pokožky listů

 žáci při odběru pokožky listů

žákyně při přípravě vzorku

 žákyně při přípravě vzorku

žáci při odebírání vzorku z části listů

 žáci při odebírání vzorku z části listů

žáci při přípravě preparátu

 žáci při přípravě preparátu

detail připraveného preparátu

 detail připraveného preparátu

žáci lepí vzorek z pokožky listů na podložní sklíčko

 žáci lepí vzorek z pokožky listů na podložní sklíčko

pozorování pomocí přenosných mikroskopů

 pozorování pomocí přenosných mikroskopů

pozorování průduchu pod mikroskopem

 pozorování průduchu pod mikroskopem

pozorování průduchů

 pozorování průduchů

pozorování pod mikroskopy

 pozorování pod mikroskopy

pozorování hotového preparátu pod mikroskopem

 pozorování hotového preparátu pod mikroskopem

Foto z mikroskopu - průduchy

 Foto z mikroskopu - průduchy

Foto z mikroskopu - průduch

 Foto z mikroskopu - průduch

 

OFICIÁLNÍ NÁZEV:

Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace 

Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E

KONTAKTY:

Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail: skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz

Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151

Další­ kontakty:
Školní jídelna při ZŠ, tel.: 581 650 155
Mateřská škola,  tel.: 581 650 165

MAPA:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.

DOPLŇKOVÁ ČINNOST:

Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti

REALITNÍ ČINNOST:

Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)

loga-partneri
PPUC
Výuka přírodních věd nově
Spolu a lépe
SFŽP ČR
MŽP ČR
Poznej a chraň
Pokusné ověřování
ERASMUS+
OPVK
Doučování žáků škol
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů
IKAPOK II
IKAP II
Rozvíjení digitální gramotnosti dětí již od MŠ
Digitalizujeme školu cíl 172
Digitalizujeme školu cíle 173 a 174
Spolu a lépe IV
Spolu to zvládneme
Obědy školákům 2023
Modernizace učebny cizích jazyků

2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved      developed: CodeKey.cz    grafika: Wedipa