Úkoly 22.-26.11.
Dobrý den,
zde budu každý den přidávat informace z výuky:
PONDĚLÍ
- matematika
- běhací hra - dělení se zbytkem - příklady, které byly použity najdete k procvičení na tomto odkaze: https://skolakov.eu/matematika/3-trida/deleni-se-zbytkem/sladke-mlsani/priklady1.htm
- písemné násobení jednociferným a dvojciferným číslem - prosím rodiče, aby si s dětmi zopakovali pravidla pro písemné násobení
- D.Ú. příklady vypočítat do M1: 371*2, 415*3, 27*35, 19*26
- český jazyk
- opakování bě/bje, vě/vje, pě - zadat slovo (z učebnice, sešitu, vlastní), žák ukáže kartičku Ě nebo JE a zdůvodní
- zdvojené souhlásky - učebnice str. 22 cv. 1 - přečíst básničku, u tučně vyznačených slov určit kořen, předponu a příponu (do sešitu)
- fólie - uč. str. 22, cv. 3 + zvůdnit si (určit předponu a kořen)
- D.Ú. do sešitu přepsat ze str. 22 cv. 2
ÚTERÝ
- matematika
- dělení se zbytkem - dnes jsme si napsali desetiminutovku, chybějící žáci si ji napíší hned po příchodu do školy. Procvičovat můžete na odkaze z pondělí.
- matematické pyramidy - procvičení sčítání a odčítání zpaměty - za body do celoroční hry
- písemné násobení jednociferným číslem - učebnice str. 13, cv. 1 c,d a cv. 2 g, h (chybějící žáci zapíší příklady do sešitu M1)
- D. Ú. - příklady k procvičení na zítřejší písemečku - 29*5, 73*9, 56*4, 41*7, 39*8
- český jazyk
- práce ve dvojicích - vymyslete co nejvíce slov s předponou ROZ-, NA-, vymyslete co nejvíce slov s různými předponami u sloves -VAŘIT, -PADNOUT
- kontrola úkolu z předešlého dne
- čtení s porozuměním - povídka - za body do celoroční hry
- čtenářská dílnička - čtení vlastní knihy (25 minut), převyprávění čteného vlastními slovy, diskuze se spolužáky
STŘEDA
- matematika
- desetiminutovka - písemné násobení - chybějící mohou procvičovat zde: https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-nasobeni-jednocifernym-cinitelem
- numerace do 10 000 - čtení a zápis čísel - PL z minulého týdne - cv. 1, 2, 3, 4
- číselné řady - vyberte si libovolné číslo do 10 000 a zvětšujte nebo zmenšujte po tisících, stovkách, desítkách, jednotkách
- např. 1700 zvětšujeme po stovkách - 1800, 1900, 2000, 2100, ...
- 9420 zmenšujeme po desítkách - 9410, 9400, 9390, ...
- PL (fotka níže) - cv. 4 - obě tabulky - kdo nemá tiskárnu, přepište do sešitu M1
- český jazyk
- cvičný diktát bě/bje, vě/vje, pě - 10 slov z https://skolakov.eu/cesky-jazyk/5-trida/pravopisna-cviceni/pravopisny-zasobnik-predpony/cviceni2.html
- v pátek píšeme diktát na známky
- vyjmenovaná slova po B - ve trojicích - jeden z trojice se otočil, z řady bylo nějaké VS dáno pryč, žák hádal, které VS chybí - děti si tak fixují pořadí VS, následně jsme zkusili odebrat dvě až čtyři VS
- D.Ú. - zopakovat si VS po B
- ČTENÍ - pokračovali jsme v četbě knihy Středa nám chutná - PL zašlu chybějícím do mailu, prosím splnit do pátku
ČTVRTEK
- matematika
- čtení čísel + zaokrouhlování - zopakovat pravidla - pod řád, na který jsme zaokrouhlovali, jsme si pro lepší názornost udělali puntík
- na desítky - 4 985, 5 436, 1372, 3 744, 3 271
- na stovky - 9 154, 8 916, 8 413, 8 143, 9 436
- na tisíce - 6 250, 5 346, 4 915, 5 620, 2 317
- D.Ú. zaokrouhlování - čísla zmíněna výše + kdo nestihl ve škole všechny příklady, prosím dodělat
- čtení čísel + zaokrouhlování - zopakovat pravidla - pod řád, na který jsme zaokrouhlovali, jsme si pro lepší názornost udělali puntík
- český jazyk
- Dnešní hodina byla zaměřena na sloh - ve skupinách žáci vymysleli 6 podstatných jmen a 6 sloves. Všechna slova měli žáci použít v příběhu, který ve skupině vymysleli.
- D.Ú. - zdvojené souhlásky - pracovní sešit - str. 18, cv. 1,2
PÁTEK
- matematika
- ZAOKROUHLOVÁNÍ - střídáme zaokrouhlování na desítky, stovky, tisíce po jednom čísle (D) 284, (S) 591, (T) 1037, (D) 4855, 2631, 5940, 678, 910, 7320, 1075, 3138, 8504, 2109, 2109, 2109, 815
- geometrie - opakovali jsme vzájemnou polohu bodu a přímky, VP dvou přímek + logické úlohy v učebnici geometrie str. 5 c. 1, 2 a str. 11, c. 1a), b), 2a)
- český jazyk
- diktát bě/bje, pě, vě/vje na známky - chybějící si jej napíší příští týden, procvičovat můžete na skolakov.eu, odkaz je v některém z předchozích dnů
- popis pracovního postupu - žáci měli napsat suroviny, které potřebují na výrobu palačinek, poté měli zkusit napsat postup, jednotlivé kroky potřebné k výrobě palačinek - porovnali jsme s originálním receptem, zjistili jsme, na jaký krok jsme zapomněli (např. rozehřát pánvičku, ...). Poté jsme šli do kuchyňky a vyzkoušeli si recept v praxi - chybějící si mohou vyzkoušet doma
PROSÍM VŠECHNY, KTEŘÍ CHYBĚJÍ, ABY MI ZASÍLALI VYPRACOVANÉ ÚKOLY MAILEM. TI, KTEŘÍ JSOU VE ŠKOLE PŘÍTOMNI, ÚKOLY MAILEM NEZASÍLAJÍ, ZKONTROLUJEME SI JE NA ZAČÁTKU HODINY. ZÁROVEŇ APELUJI NA TO, ABYSTE PLNILI JEN TO, CO JE ZADANÉ, JELIKOŽ S DALŠÍMI CVIČENÍMI BUDEME PRACOVAT V JINÝCH HODINÁCH. DĚKUJI. MP
Fotogalerie
Jak to jde dívkám v pracovních činnostech
Protože nám letos počasí přeje, kombinujeme práci na zahradě s prací v dílnách.
Poznej a chraň - 7. A máme nový třídní strom
Kvůli stavebním úpravám v okolí budovy naší školy jsme přišli o náš původní strom, který nepřežil přesazení na nové stanoviště.
Jak vidí hmyz a z čeho se skládá včelí žihadlo?
Tak tohle všechno se žáci 7. ročníku snažili zjistit během měsíce září
Termokamery ve výuce přírodopisu
Poté, co jsme zvládli jejich obsluhu a vyzkoušeli si přenos tepla na papír, zvládli jsme i pozorovat i propustnost různých materiálů jako je sklo a polyetylen.
Potravní vztahy v našem jezírku
Jak to chodí v přírodě jsme si prakticky vyzkoušeli v hodinách přírodopisu při dramatizaci potravních vztahů v našem školním jezírku.