Úkoly 29.11.-3.12.
Dobrý den,
níže máte k dispozici informace z hodiny + úkoly:
PONDĚLÍ
- MATEMATIKA
- procvičování numerace do 10000 na číselné ose - PL str. 12 cv. 1
- číselné řady - PL - str. 12 cv. 2
- zaokrouhlování - na desítky (561, 286, 1273), na stovky (159, 3497, 1630), na tisíce (6791, 999, 2410)
- ve středu si napíšeme test na zaokrouhlování
- ČESKÝ JAZYK
- řečnické cvičení - 30 vteřin mluvit souvisle o zážitcích z víkendu
- vyjmenovaná slova po B - rozstříhání kartiček - PL - seřadit VS
- ÚKOLY S KARTIČKAMI - sourozenec, rodiče, prarodiče schovají z řady VS, žák se otočí zpět a snaží se zjistit, které VS z řady chybí (můžeme pak schovat dvě, tři kartičky); vysunout nahoru z řady VS, která jsou podstatnými jmény (kontrola + vrátit zpět do řady), dále VS, která jsou slovesa, vlastní jména, jsou slova podřazená ke slovu zvíře, vyberte si jedno VS a vymyslete k němu rým
- slova příbuzná k VS bydlit, obyvatel, byt - https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-b/tvary-vyjmenovanych-slov/cviceni1a.htm
ÚTERÝ
- MATEMATIKA
- opakování - zaokrouhlování, písemné násobení, pamětné sčítání
- běhací hra - 14 příkladů děti zapsaly do PL a výsledky porovnaly (znaménko >,< nebo = napsaly do kolečka a k němu podle něj i písmenko z karty); poté vyluštily přesmyčku dopsaly na konec zbylou část tajenky podle znamének (najdete mezi fotkami) - chybějícím mohou rodiče příklady napsat na menší papírky a rozmístit je do různých místností taky ;)
- PŘÍKLADY: pozor čísla příkladů musí souhlasit se zapsáním do pracovního listu
- (na desítky) 364 =
- (na stovky) 1270 =
- 200 + 1400 =
- (na stovky) 941 =
- (na tisíce) 7600 =
- 15 * 5 =
- (na desítky) 3648 =
- (na desítky) 367 =
- 1200 + 200 =
- (na tisíce) 1360 =
- 2900 - 2000 =
- (na tisíce) 7300 =
- 145 - 70 =
- 1500 + 3000 =
- ČESKÝ JAZYK
- četba vlastní knihy (20 minut), převyprávění přečteného + přečtení 1-2 vět z knihy, které děti zaujaly
- procvičení zdvojených souhlásek - PS str. 18, cv. 3, 4, 5 - KDO NESTIHL, DODĚLAT ZA D.Ú.
- vyjmenovaná slova po B - přiřazování slov příbuzných k VS (kartičky z předchozí hodiny - nemocní mají kartičky VS po B i slova příbuzná zde mezi fotkami) - slova vytisknout/přepsat, nastříhat na kartičky, přiřazovat k VS
- slovo příbuzné - má s VS stejný kořen
STŘEDA
- MATEMATIKA
- TEST - zaokrouhlování
- PL z pondělí - str. 13 cv. 5, 6
- ČESKÝ JAZYK
- vyjmenovaná slova po B - slova příbuzná (mají s VS pouze stejný kořen) vs. tvary vyjmenovaného slova (VS v různých pádech (např. byt - (bez) bytu)
- postupně budeme vytvářet knihy VS - na A4 napsat nadpis VS po B, doprostřed nalepit vždy 3 obrázky VS - vlevo píšeme tvary VS, vpravo lepíme slova příbuzná (jak to má vypadat, najdete mezi fotografiemi)
- dnes jsme stihli přiřadit z kartiček příbuzná slova k VS "bydlit" a "obyvatel" a napsat tvary VS "obyvatel"
- určování tvarů sloves si ukážeme zítra - tvary VS bydlit chybějící žáci zatím nedělají
- u příbuzných slov podtrhnete nebo vybarvěte stejný kořen
- u tvarů VS v jednotném i množném čísle nepište stejný tvar 2x (např. tvar "obyvatele" platí pro 2. a 4. pád, ale zapíšu jej jen jednou)
- D.Ú. - doplnit tvary VS - byt, příbytek, nábytek (pozor u tohoto slova neurčujeme množné číslo)
ČTVRTEK
- MATEMATIKA
- písemné násobení jednociferným číslem - nemocní si zapíší příklady do M1 - 64*5, 133*7, 37*8, 212*4, 51*9, 28*6
- PL z pondělí - str. 13, cv. 2 - vysvětlili jsme si zařazení roku ke století a doplnili tabulku
- v pátek máme geometrii, všichni si prosím doneste 2 pravítka (jeden trojúhelník s ryskou, druhé pravítko libovolné)
- ČESKÝ JAZYK
- vyjmenovaná slova po B - nalepili jsme si na novou A4 další 3 vyjmenovaná slova
- do levého sloupce jsme doplnili tvary vyjmenovaných slov (u přídavného jména určujeme tvary slova tak, že si k němu přidáme nějaké podstatné jméno - např. bystrý kluk - a skloňujeme podle podstatného jména)
- POZOR - dobytek má pouze jednotné číslo, tedy tvary slova píšeme jen v jednotném čísle
- D.Ú. SLOVA PŘÍBUZNÁ - doplnit do pravého sloupce k příslušnému vyjmenovanému slovu
- přiřaďte tato slova a barevně vyznačte jejich kořen: nábytkový, ubytovna, dobytčí, obyčejný, bystřit, bytový, neobyčejně, bystře, Bystřice, nábytkář, dobytkářství, obytný, bytelný, neobyčejný, zbystřit, Bystrouška, bytná, bystrost, dobytče, bystrozraký, ubytovat, obyčejně, bystřina, ubytovací
- některá slova už jste si nalepili v hodině, proto doplňte jen ty, která Vám chybí
PÁTEK
- MATEMATIKA
- geometrie - vzájemná poloha dvou přímek - rýsování rovnoběžek, různoběžek, vyznačení společných bodů, zápis
- chybějící si poté ofotí zápis od spolužáků
- ČESKÝ JAZYK
- vyjmenovaná slova po B - na druhou stranu A4 další jsme si nalepili zbýlá 4 vyjmenovaná slova - bylina, kobyla, býk, Přibýslavk
- rozřadili jsme si tato slova příbuzná: býčí, bylinný, Kobylisy, bylinkový, býlí, býkovec, kobylka, býložravec, kobylí, bylinářka, býložravý, černobýl, býček
- popis pracovního postupu - jak vytvořit bambulku z vlny - PS - str. 12 cv. 1
Fotogalerie
Jak to jde dívkám v pracovních činnostech
Protože nám letos počasí přeje, kombinujeme práci na zahradě s prací v dílnách.
Poznej a chraň - 7. A máme nový třídní strom
Kvůli stavebním úpravám v okolí budovy naší školy jsme přišli o náš původní strom, který nepřežil přesazení na nové stanoviště.
Jak vidí hmyz a z čeho se skládá včelí žihadlo?
Tak tohle všechno se žáci 7. ročníku snažili zjistit během měsíce září
Termokamery ve výuce přírodopisu
Poté, co jsme zvládli jejich obsluhu a vyzkoušeli si přenos tepla na papír, zvládli jsme i pozorovat i propustnost různých materiálů jako je sklo a polyetylen.
Potravní vztahy v našem jezírku
Jak to chodí v přírodě jsme si prakticky vyzkoušeli v hodinách přírodopisu při dramatizaci potravních vztahů v našem školním jezírku.