Palačinky - popis pracovního postupu
Během pátečního českého jazyka jsme zabrousili do slohu, kde nás čekalo téma "popis pracovního postupu". Po rozdělení do tříčlenných skupinek měli žáci za úkol sepsat ingredience a dále i jednotlivé kroky, jak bychom měli postupovat při výrobě palačinek. To jsme si následně vyzkoušeli také v praxi ve školní kuchyňce.
Než jsme se pustili do vaření, při společné kontrole jsme narazili na odchylky v receptech. Někdo zaměnil potřebné suroviny, jiní vypustili některý z důležitých kroků - jeden tým by zapomněl palačinky usmažit. Proto jsme se odklonili od původního plánu udělat "dezert" dle receptů skupinek, ale pustili jsme se do kuchtění podle "originálu".
Děti si samy rozdělily, co kdo bude dělat, nicméně každý si vyzkoušel usmažit svou vlastní palačinku a také si ji ozdobit. Všichni se olizovali až za ušima, takže praktická část se zaručeně povedla! V závěřu jsme zhodnotili, že zapsat jednotlivé kroky postupu práce tak, abychom nic neopomenuli, je náročnější, než jsme si mysleli. Příště si určitě dáme větší pozor! A jak to vypadalo v kuchyňce při akci, posuďte sami... (fotky budou přídány v průběhu týdne)
Jak to jde dívkám v pracovních činnostech
Protože nám letos počasí přeje, kombinujeme práci na zahradě s prací v dílnách.
Poznej a chraň - 7. A máme nový třídní strom
Kvůli stavebním úpravám v okolí budovy naší školy jsme přišli o náš původní strom, který nepřežil přesazení na nové stanoviště.
Jak vidí hmyz a z čeho se skládá včelí žihadlo?
Tak tohle všechno se žáci 7. ročníku snažili zjistit během měsíce září
Termokamery ve výuce přírodopisu
Poté, co jsme zvládli jejich obsluhu a vyzkoušeli si přenos tepla na papír, zvládli jsme i pozorovat i propustnost různých materiálů jako je sklo a polyetylen.
Potravní vztahy v našem jezírku
Jak to chodí v přírodě jsme si prakticky vyzkoušeli v hodinách přírodopisu při dramatizaci potravních vztahů v našem školním jezírku.