Výuka 13.-17.12.

Pro pondělní a úterní online výuku klikněte zde. Začínáme v 9:00.

PONDĚLÍ

ČESKÝ JAZYK

  • příběh - vyjmenovaná slova po B - uslyšíte příběh, pokud žák zaregistruje nějaké vyjmenované slovo nebo slovo příbuzné po písmenu B, zapíše jej do sešitu/na papír
  • hledáte celkem 20 slov, některá se můžou opakovat dokonce i hned za sebou, pište všechny - nahrávku si stáhnete zde
  • tabulka - pouze ÚSTNĚ - 10-15 slov - rodič zadá souřadnice, žák doplní i/y a snaží se zdůvodnit (není VS ani SP, je VS, je to slovo příbuzné od VS)
  • běhací hra - sešit dát do jiné místnosti, než ve které jsme na PC - vytočit slovo, běžím a zapíšu jej do sešitu se správným i/y, utíkám zpět a vytáčím si další (celkem 10 slov)
  • ODKAZ na běhací hru: https://wordwall.net/cs/resource/25143455/%c4%8desk%c3%bd-jazyk/vs-po-b-kolo-%c5%a1t%c4%9bst%c3%ad

MATEMATIKA

  • číselné řady - ústně - uhádněte číslo na poslední pozici/tlesknutí
    • 3403, 3402, 3401, tlesk, tlesk, tlesk
    • 4800, 4900, tlesk, tlesk
    • 7560, 7570, tlesk, tlesk
    • 1005, 1004, 1003, tlesk, tlesk, tlesk, tlesk
  • sčítání a odčítání zpaměti - ústně - učebnice str. 27 cv. 1 a, b), cv. 2 a, b)
  • do sešitu M1 (kdo nemá, tak alespoň na papír) - PL cv. 3 - opsat zadání a vypočítat + seřadit výsledky od nejmenšího po největší
  • D.Ú. do M1 - tabulka - PL cv. 2
  • VIP ÚKOL - adventní los z dnešního dne - zítra se budu ptát, co kdo zjistil/našel

ÚTERÝ

MATEMATIKA

  • zapište číslo, které se skládá z:
    • osmi tisíců, jedné stovky, šesti desítek a třech jednotek
    • dvou tisíců, pěti stovek, žádné desítky a jedné jednotky
    • devíti stovek, devíti desítek a pěti jednotek
    • šesti tisíců, sedmi stovek, třech desítek a dvou jednotek
    • čtyř tisíc, osmi stovek, devíti desítek a žádné jednotky
  • opakování - písemné násobení do M1 - 163*7, 385*9, 241*4, 1040*5, 793*8
  • nadpis do M1 - PÍSEMNÉ DĚLENÍ + vypočítat 540:5, 484:4, 965:5
  • postup při dělení:
    • zatrhneme první číslo, porovnáme ho s dělitelem (číslem, kterým dělíme), zatržené číslo musí být větší nebo stejné jako dělitel
    • zatržené číslo vydělíme dělitelem, zapíšeme výsledek za "rovná se"
    • vypočítáme částečný zbytek - výsledek vynásobíme dělitelem, zbytek zapíšeme pod číslo, které  jsme dělili (zatrhli)
    • zatrhneme další číslo a opíšeme jej za zbytek, vznikne nám tedy "druhý řádek"
    • druhý řádek vydělíme dělencem, napíšeme výsledek a zase dopočítáme zpětně zbytek
    • zbytek napíšu pod číslo, které jsme dělili (pod řád jednotek), zatrhneme další číslo a dopíšu ho ke zbytku a vznikne nám "třetí řádek"
    • počítáme stejným způsobem, až dojdeme ke zbytku 0 a všechna čísla v zadání budou už zatržená
    • úděláme zkoušku správnosti - písemné násobení (výsledek "krát" číslo, kterým jsme dělili)

ČESKÝ JAZYK

  • řekli jsme si o vánočních zvycích v jiných zemích
  • běhačka - opakování VS po B: žák si napíše do ČJ1 čísla 1-14 (každé číslo na svůj řádek) a k němu si dopíše vždy 4 možnosti: i - í - y - ý
  • sešit si dá do jiné místnosti, než ve které je, učitel zadává slova, žák kroužkuje "íčko", které by do daného slova doplnil
  • po všech čtrnácti slovech žáci dostanou kartu a k zakroužkovanému i/y si dopíšou písmeno z karty (fotka níže), tak rozluští tajenku
  • SLOVA:
  1. nab__t telefon
  2. dob__vatel
  3. slab__kář
  4. přib__jel hřebíky
  5. b__ložravec
  6. zb__l mi kousek koláče
  7. slepice mají v kurníku b__dlo
  8. přišla b__ch ráda, ale nemůžu
  9. koupil zb__tečnosti
  10. zab__l mouchu
  11. nab__t majetek
  12. tatínek přib__l na váze
  13. odb__la půnoc
  14. ub__tovací stipendium
  • D.Ú. pracovní list - pouze PRVNÍ sloupeček - přepsat do sešitu (kdo nemá, tak alespoň na papír), doplnit i/y, slova pište za sebe a oddělujte je čárkou (jako u diktátu) :)

VLASTIVĚDA

  • přečíst v učebnici kapitolu 4.- mapy a plány (str.17)
  • přečíst přílohu s názvem MAPY + prohlédnout obrázkY
  • zápis STÁTNÍ SYMBOLY + mapy si můžete stáhnout zde
  • udělat následující zápis do sešitu:
 
MAPY A PLÁNY
Mapa je zmenšený obraz zemského povrchu.
Slouží pro orientaci v našem okolí, v krajině.
 
Druhy map:
1. Turistická - najdeme v ní přírodní zajímavosti a památky
2. Letecká - slouží pilotům
3. automapa - pro řidiče (silnice, dálnice)
4. Vlastivědná - příruční a nástěnné
 

STŘEDA

MATEMATIKA

  • běhací diktát - sčítání a odčítání zpaměti do 10 000, porovnávání čísel
  • fólie - učebnice str. 29, cv. 1 (kdo nestihl ve škole, dodělat za D.Ú.)

ČESKÝ JAZYK

  • ve škole - pracovní list DOPLŇ I/Y (níže mezi fotkami) - první tři sloupečky
  • D.Ú. čtvrtý sloupeček na doplňování i/y
  • čtení - STŘEDA NÁM CHUTNÁ - dokončení pracovního listu z minulého týdne + odpovědi na otázky
  • D.Ú. do pátku - kdo nestihl, dokončí pracovní listy STŘEDA NÁM CHUTNÁ + otázky z dnešní hodiny, v pátek vše odevzdá
  • příběh a otázky si můžete stáhnout zde

ČTVRTEK

MATEMATIKA

  • sčítání a odčítání zpaměti do 10 000 - ve škole do M1 - učebnice str. 29, cv. 2 a, b)
  • D.Ú.- dodělat str. 29, cv. 2 c, d) - příklady opsat a vypočítat do M1

ČESKÝ JAZYK

  • ve škole - cvičný diktát - kob_linec, přib_l hřeb_k, b_strý žák, b_dlíme v Přib_slavi,  dob_l zbraň, nab_l majetek, dob_vatelé,  odb_t úkol, je vyb_ravá, pob_l u bab_čky, spousta dob_tku, nic nezb_lo, sáček b_lin, zvon odb_l půlnoc, b_ci Zb_ňka, hb_tost 
  • barevně podtrhnout slova, kde jsme doplňovali i/y po B:
    • modře - vyjmenované slovo nebo tvar vyjmenovaného slova
    • zeleně - slovo příbuzné
    • červeně - není ani vyjmenované slovo, ani slovo příbuzné
  • D.Ú. dokončit pracovní list - poslední dva sloupečky - doplňování i/y (kdo nemá, je níže mezi fotkami)
  • zítra diktát na známky - i/y po B

PÁTEK

MATEMATIKA

  • PL - tabulka - cv. 16
  • geometrie - zopakovat pojmy, co je bod, přímka, úsečka
  • narýsovat do sešitu geometrie:
    1. narýsujte přímku p a bod A, který na ní neleží
    2. dále narýsujte přímku r, která prochází bodem A a zároveň prochází přímkou p
    3. bod, který vznikl v místě protnutí přímky p a r, pojmenujte B
    4. OTÁZKY: Jakým směrem jdou přímky p a r? Co jsme tedy narýsovali?

ČESKÝ JAZYK

  • diktát - VS po B - chybějící si jej napíší v novém roce
  • vyjmenovaná slova po L - významy slov - https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-l/vyznam-vyjmenovanych-slov/prirazovani.html
  • přesmyčky - https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-l/presmycky/cviceni.html
  • vánoční přání - vyrobit v pracovních činnostech, napsat do něj krátký vzkaz někomu, koho máme rádi - popřát mu hezké Vánoce a jen to nejlepší do nového roku
  • důležité části: pozdrav, oslovení (komu píšeme - tetě, dědečkovi, sestřence atp.), vlastní text/přání, podpis
  • můj vzkaz třídě:

    Ahoj, čtvrťáci,
    ráda bych Vám popřála hezké Vánoce, spoustu dárků pod stromečkem a v novém roce co nejvíce jedniček! :)


    Vaše paní učitelka Monika
     
  • D.Ú. na víkend - splnit adventní losy - básničku z pátku donést do pondělí, budete ji odevzdávat!
 
 

Fotogalerie

VS po B - tabulka

 VS po B - tabulka

učebnice - str. 27

 učebnice - str. 27

PL - cv. 2,3

 PL - cv. 2,3

ČJ - běhačka - karta

 ČJ - běhačka - karta

Doplň i/y - VS po B

 Doplň i/y - VS po B

MA - tabulka

 MA - tabulka

 
Vloženo: 12. 12. 2021       Stránka: 7. A

Jak to jde dívkám v pracovních činnostech

Protože nám letos počasí přeje, kombinujeme práci na zahradě s prací v dílnách.

06. 11. 2024   7. A   Více zde

Poznej a chraň - 7. A máme nový třídní strom

Kvůli stavebním úpravám v okolí budovy naší školy jsme přišli o náš původní strom, který nepřežil přesazení na nové stanoviště. 

23. 10. 2024   7. A   Více zde

Jak vidí hmyz a z čeho se skládá včelí žihadlo?

Tak tohle všechno se žáci 7. ročníku snažili zjistit během měsíce září

15. 10. 2024   7. A   Více zde

Termokamery ve výuce přírodopisu

Poté, co jsme zvládli jejich obsluhu a vyzkoušeli si přenos tepla na papír, zvládli jsme i pozorovat i propustnost různých materiálů jako je sklo a polyetylen.

30. 04. 2024   7. A   Více zde

Na jaře hledáme, pozorujeme a zkoumáme

Konečně vyrážíme do přírody

03. 04. 2024   7. A   Více zde

Potravní vztahy v našem jezírku

Jak to chodí v přírodě jsme si prakticky vyzkoušeli v hodinách přírodopisu při dramatizaci potravních vztahů v našem školním jezírku.

20. 12. 2023   7. A   Více zde

OFICIÁLNÍ NÁZEV:

Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace 

Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E

KONTAKTY:

Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail: skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz

Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151

Další­ kontakty:
Školní jídelna při ZŠ, tel.: 581 650 155
Mateřská škola,  tel.: 581 650 165

MAPA:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.

DOPLŇKOVÁ ČINNOST:

Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti

REALITNÍ ČINNOST:

Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)

loga-partneri
PPUC
Výuka přírodních věd nově
Spolu a lépe
SFŽP ČR
MŽP ČR
Poznej a chraň
Pokusné ověřování
ERASMUS+
OPVK
Doučování žáků škol
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů
IKAPOK II
IKAP II
Rozvíjení digitální gramotnosti dětí již od MŠ
Digitalizujeme školu cíl 172
Digitalizujeme školu cíle 173 a 174
Spolu a lépe IV
Spolu to zvládneme
Obědy školákům 2023
Modernizace učebny cizích jazyků

2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved      developed: CodeKey.cz    grafika: Wedipa