Výuka 13.-17.12.
Pro pondělní a úterní online výuku klikněte zde. Začínáme v 9:00.
PONDĚLÍ
ČESKÝ JAZYK
- příběh - vyjmenovaná slova po B - uslyšíte příběh, pokud žák zaregistruje nějaké vyjmenované slovo nebo slovo příbuzné po písmenu B, zapíše jej do sešitu/na papír
- hledáte celkem 20 slov, některá se můžou opakovat dokonce i hned za sebou, pište všechny - nahrávku si stáhnete zde
- tabulka - pouze ÚSTNĚ - 10-15 slov - rodič zadá souřadnice, žák doplní i/y a snaží se zdůvodnit (není VS ani SP, je VS, je to slovo příbuzné od VS)
- běhací hra - sešit dát do jiné místnosti, než ve které jsme na PC - vytočit slovo, běžím a zapíšu jej do sešitu se správným i/y, utíkám zpět a vytáčím si další (celkem 10 slov)
- ODKAZ na běhací hru: https://wordwall.net/cs/resource/25143455/%c4%8desk%c3%bd-jazyk/vs-po-b-kolo-%c5%a1t%c4%9bst%c3%ad
MATEMATIKA
- číselné řady - ústně - uhádněte číslo na poslední pozici/tlesknutí
- 3403, 3402, 3401, tlesk, tlesk, tlesk
- 4800, 4900, tlesk, tlesk
- 7560, 7570, tlesk, tlesk
- 1005, 1004, 1003, tlesk, tlesk, tlesk, tlesk
- sčítání a odčítání zpaměti - ústně - učebnice str. 27 cv. 1 a, b), cv. 2 a, b)
- do sešitu M1 (kdo nemá, tak alespoň na papír) - PL cv. 3 - opsat zadání a vypočítat + seřadit výsledky od nejmenšího po největší
- D.Ú. do M1 - tabulka - PL cv. 2
- VIP ÚKOL - adventní los z dnešního dne - zítra se budu ptát, co kdo zjistil/našel
ÚTERÝ
MATEMATIKA
- zapište číslo, které se skládá z:
- osmi tisíců, jedné stovky, šesti desítek a třech jednotek
- dvou tisíců, pěti stovek, žádné desítky a jedné jednotky
- devíti stovek, devíti desítek a pěti jednotek
- šesti tisíců, sedmi stovek, třech desítek a dvou jednotek
- čtyř tisíc, osmi stovek, devíti desítek a žádné jednotky
- opakování - písemné násobení do M1 - 163*7, 385*9, 241*4, 1040*5, 793*8
- nadpis do M1 - PÍSEMNÉ DĚLENÍ + vypočítat 540:5, 484:4, 965:5
- postup při dělení:
- zatrhneme první číslo, porovnáme ho s dělitelem (číslem, kterým dělíme), zatržené číslo musí být větší nebo stejné jako dělitel
- zatržené číslo vydělíme dělitelem, zapíšeme výsledek za "rovná se"
- vypočítáme částečný zbytek - výsledek vynásobíme dělitelem, zbytek zapíšeme pod číslo, které jsme dělili (zatrhli)
- zatrhneme další číslo a opíšeme jej za zbytek, vznikne nám tedy "druhý řádek"
- druhý řádek vydělíme dělencem, napíšeme výsledek a zase dopočítáme zpětně zbytek
- zbytek napíšu pod číslo, které jsme dělili (pod řád jednotek), zatrhneme další číslo a dopíšu ho ke zbytku a vznikne nám "třetí řádek"
- počítáme stejným způsobem, až dojdeme ke zbytku 0 a všechna čísla v zadání budou už zatržená
- úděláme zkoušku správnosti - písemné násobení (výsledek "krát" číslo, kterým jsme dělili)
ČESKÝ JAZYK
- řekli jsme si o vánočních zvycích v jiných zemích
- běhačka - opakování VS po B: žák si napíše do ČJ1 čísla 1-14 (každé číslo na svůj řádek) a k němu si dopíše vždy 4 možnosti: i - í - y - ý
- sešit si dá do jiné místnosti, než ve které je, učitel zadává slova, žák kroužkuje "íčko", které by do daného slova doplnil
- po všech čtrnácti slovech žáci dostanou kartu a k zakroužkovanému i/y si dopíšou písmeno z karty (fotka níže), tak rozluští tajenku
- SLOVA:
- nab__t telefon
- dob__vatel
- slab__kář
- přib__jel hřebíky
- b__ložravec
- zb__l mi kousek koláče
- slepice mají v kurníku b__dlo
- přišla b__ch ráda, ale nemůžu
- koupil zb__tečnosti
- zab__l mouchu
- nab__t majetek
- tatínek přib__l na váze
- odb__la půnoc
- ub__tovací stipendium
- D.Ú. pracovní list - pouze PRVNÍ sloupeček - přepsat do sešitu (kdo nemá, tak alespoň na papír), doplnit i/y, slova pište za sebe a oddělujte je čárkou (jako u diktátu) :)
VLASTIVĚDA
- přečíst v učebnici kapitolu 4.- mapy a plány (str.17)
- přečíst přílohu s názvem MAPY + prohlédnout obrázkY
- zápis STÁTNÍ SYMBOLY + mapy si můžete stáhnout zde
- udělat následující zápis do sešitu:
STŘEDA
MATEMATIKA
- běhací diktát - sčítání a odčítání zpaměti do 10 000, porovnávání čísel
- fólie - učebnice str. 29, cv. 1 (kdo nestihl ve škole, dodělat za D.Ú.)
ČESKÝ JAZYK
- ve škole - pracovní list DOPLŇ I/Y (níže mezi fotkami) - první tři sloupečky
- D.Ú. čtvrtý sloupeček na doplňování i/y
- čtení - STŘEDA NÁM CHUTNÁ - dokončení pracovního listu z minulého týdne + odpovědi na otázky
- D.Ú. do pátku - kdo nestihl, dokončí pracovní listy STŘEDA NÁM CHUTNÁ + otázky z dnešní hodiny, v pátek vše odevzdá
- příběh a otázky si můžete stáhnout zde
ČTVRTEK
MATEMATIKA
- sčítání a odčítání zpaměti do 10 000 - ve škole do M1 - učebnice str. 29, cv. 2 a, b)
- D.Ú.- dodělat str. 29, cv. 2 c, d) - příklady opsat a vypočítat do M1
ČESKÝ JAZYK
- ve škole - cvičný diktát - kob_linec, přib_l hřeb_k, b_strý žák, b_dlíme v Přib_slavi, dob_l zbraň, nab_l majetek, dob_vatelé, odb_t úkol, je vyb_ravá, pob_l u bab_čky, spousta dob_tku, nic nezb_lo, sáček b_lin, zvon odb_l půlnoc, b_ci Zb_ňka, hb_tost
- barevně podtrhnout slova, kde jsme doplňovali i/y po B:
- modře - vyjmenované slovo nebo tvar vyjmenovaného slova
- zeleně - slovo příbuzné
- červeně - není ani vyjmenované slovo, ani slovo příbuzné
- D.Ú. dokončit pracovní list - poslední dva sloupečky - doplňování i/y (kdo nemá, je níže mezi fotkami)
- zítra diktát na známky - i/y po B
PÁTEK
MATEMATIKA
- PL - tabulka - cv. 16
- geometrie - zopakovat pojmy, co je bod, přímka, úsečka
- narýsovat do sešitu geometrie:
1. narýsujte přímku p a bod A, který na ní neleží
2. dále narýsujte přímku r, která prochází bodem A a zároveň prochází přímkou p
3. bod, který vznikl v místě protnutí přímky p a r, pojmenujte B
4. OTÁZKY: Jakým směrem jdou přímky p a r? Co jsme tedy narýsovali?
ČESKÝ JAZYK
- diktát - VS po B - chybějící si jej napíší v novém roce
- vyjmenovaná slova po L - významy slov - https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-l/vyznam-vyjmenovanych-slov/prirazovani.html
- přesmyčky - https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-l/presmycky/cviceni.html
- vánoční přání - vyrobit v pracovních činnostech, napsat do něj krátký vzkaz někomu, koho máme rádi - popřát mu hezké Vánoce a jen to nejlepší do nového roku
- důležité části: pozdrav, oslovení (komu píšeme - tetě, dědečkovi, sestřence atp.), vlastní text/přání, podpis
- můj vzkaz třídě:
Ahoj, čtvrťáci,
ráda bych Vám popřála hezké Vánoce, spoustu dárků pod stromečkem a v novém roce co nejvíce jedniček! :)
Vaše paní učitelka Monika
- D.Ú. na víkend - splnit adventní losy - básničku z pátku donést do pondělí, budete ji odevzdávat!
Fotogalerie
Jak to jde dívkám v pracovních činnostech
Protože nám letos počasí přeje, kombinujeme práci na zahradě s prací v dílnách.
Poznej a chraň - 7. A máme nový třídní strom
Kvůli stavebním úpravám v okolí budovy naší školy jsme přišli o náš původní strom, který nepřežil přesazení na nové stanoviště.
Jak vidí hmyz a z čeho se skládá včelí žihadlo?
Tak tohle všechno se žáci 7. ročníku snažili zjistit během měsíce září
Termokamery ve výuce přírodopisu
Poté, co jsme zvládli jejich obsluhu a vyzkoušeli si přenos tepla na papír, zvládli jsme i pozorovat i propustnost různých materiálů jako je sklo a polyetylen.
Potravní vztahy v našem jezírku
Jak to chodí v přírodě jsme si prakticky vyzkoušeli v hodinách přírodopisu při dramatizaci potravních vztahů v našem školním jezírku.