Zkoumáme přírodu
Během září a října jsme se seznámili s pozorováním, teď zkoušíme pokusy
V hodině přírodopisu jsme simulovali znečištěné ovzduší. Na jednoduchém pokusu jsme si ukázali princip kyselého deště. Nejprve jsme změřili hodnotu pH vody z vodovodního kohoutku. Ta po přidání pH testu změnila svoji barvu na zelenou, což podle stupnice odpovídalo neutrálnímu pH (6,3 - 7,2). Většina živých organismů potřebuje totiž k životu právě hodnoty v tomto rozmezí. Na dno sklenice jsme položili kousek mechu, přidali trošku vody a do víčka jsme přichytili sirný knot, který jsme nechali doutnat a sklenici uzavřeli. Po chvíli jsme mohli pozorovat změny v barvě mechu, a po odebrání vzorků vody, i změnu jeho pH. Tentokrát se voda zabarvila do červena a na stupnici to odpovídalo hodnotě 5,0, což znamená, že se pH změnilo z neutrálního na kyselé, tedy škodlivé pro život většiny organismů.
Další pokus, kterým jsme se bavili, bylo měření obsahu kyslíku a oxidu uhličitého ve třídě. Speciálními čidly jsme snímali hladinu těchto plynů, ta se přenášela přímo do počítače ve formě grafu. Změřili jsme také klesající obsah kyslíku v mikrotenovém sáčku po výdechů žáků a byli jsme mile překvapeni, kolik ho tam ještě zůstává. Této skutečnosti se v praxi využívá při záchraně lidských životů použitím tzv. umělého dýchání. Nu zase jsme o něco chytřejší a zkušenější. -Pon-
Fotogalerie
Jak to jde dívkám v pracovních činnostech
Protože nám letos počasí přeje, kombinujeme práci na zahradě s prací v dílnách.
Poznej a chraň - 7. A máme nový třídní strom
Kvůli stavebním úpravám v okolí budovy naší školy jsme přišli o náš původní strom, který nepřežil přesazení na nové stanoviště.
Jak vidí hmyz a z čeho se skládá včelí žihadlo?
Tak tohle všechno se žáci 7. ročníku snažili zjistit během měsíce září
Termokamery ve výuce přírodopisu
Poté, co jsme zvládli jejich obsluhu a vyzkoušeli si přenos tepla na papír, zvládli jsme i pozorovat i propustnost různých materiálů jako je sklo a polyetylen.
Potravní vztahy v našem jezírku
Jak to chodí v přírodě jsme si prakticky vyzkoušeli v hodinách přírodopisu při dramatizaci potravních vztahů v našem školním jezírku.