Pozorujeme počasí
Jak je venku?
Tato otázka na nás čekala každé ráno po dobu tří týdnů. Pozorovali jsme, četli údaje a pečlivě zapisovali.
Sledovali jsme předpověď počasí a hodnoty naměřené naší školní meteostanicí. Zaznamenávali jsme, zda je venku slunečno, polojasno, oblačno, prší, sněží … a jaká je venku teplota vzduchu – kolik je stupňů?
Svá pozorování a záznamy jsme na závěr vyhodnotili a zjistili, který den byl nejteplejší a který nejchladnější. Kolik dní bylo slunečno, polojasno a zataženo. Kolikrát se shodovala předpověď počasí s našimi naměřenými údaji.
Všechna zjištění jsme zapsali do pracovního listu a navzájem porovnali.
Také jsme si potvrdili, že počasí se může měnit ve velmi krátkém časovém úseku i několikrát za den – pozorovali jsme změny teploty během jedné vyučovací hodiny, když vykouklo sluníčko - to nám začala teplota stoupat …!
nejteplejším dnem byl čtvrtek 28.2. 14°C
nejchladněji bylo v úterý 5. 2. -8,4°C
slunečno bylo 7dnů, polojasno 3 dny a oblačno 5 dnů.
Předpověď se shodovala s našimi naměřenými údaji pouze 3x a 12x se lišila.
Fotogalerie
Jak to jde dívkám v pracovních činnostech
Protože nám letos počasí přeje, kombinujeme práci na zahradě s prací v dílnách.
Poznej a chraň - 7. A máme nový třídní strom
Kvůli stavebním úpravám v okolí budovy naší školy jsme přišli o náš původní strom, který nepřežil přesazení na nové stanoviště.
Jak vidí hmyz a z čeho se skládá včelí žihadlo?
Tak tohle všechno se žáci 7. ročníku snažili zjistit během měsíce září
Termokamery ve výuce přírodopisu
Poté, co jsme zvládli jejich obsluhu a vyzkoušeli si přenos tepla na papír, zvládli jsme i pozorovat i propustnost různých materiálů jako je sklo a polyetylen.
Potravní vztahy v našem jezírku
Jak to chodí v přírodě jsme si prakticky vyzkoušeli v hodinách přírodopisu při dramatizaci potravních vztahů v našem školním jezírku.