Úkoly pro nepřítomné děti
28. února - 4. března 2022
Pondělí
Český jazyk
- vyprávění o víkendu
- pádové otázky (ústně odříkat: první pád - kdo? co?, druhý pád - koho? čeho? ... )
- psaní vět na tabuli: Jdu do lesa. Hraju na klavír. Dal jsem gól. Pojedu k babičce.
- ústně určit slovní druhy
- ústně poskládat otázku pomocí pádových otázek: Do koho, do čeho jdu? Na koho, na co hraju? Koho, co jsem dal? Ke komu, k čemu pojedu? a označit pád
- vyjmenovaná slova po P - pracovní sešit strana 19 / cvičení 1, 2, 3, 4, 5
- čtení v knihovně - knihy od paní spisovatelky Pospíšilové, pokračování v rozečtené knize
Matematika
- aktivity s lístečky: Přeti své číslo. Kdo má jednociferné číslo? Kdo má dvojciferné číslo? Kdo má trojciferné číslo? Kdo má v řádu jednotek (například) 6 (a podobně). Kdo má v řádu stovek (například) 2 (a podobně). Kdo má číslo větší než 500. Kdo má číslo menší než 100. Všechna růžová čísla se seřadí vzestupně.
- čísla do 1000 - pracovní sešit strana 2 / cvičení 1, 2 a strana 3 / cvičení 1
- pracovní list - spojuj čísla v řadě za sebou
Prvouka
- opakování z minulé hodiny + zápis do sešitu
Hudební výchova
- píseň: Slovíčko je strašně rádo, když je správně skloňováno. Slovíčko to potěší, když sedmkrát změní tvar. Sedmkrát se slovo změní. Věřte, že to těžké není. Sedmkrát, jen sedmkrát. A můžeš skloňovat. První pád ...
- rytmus dvojčtvťový - vytleskávání, rytmické nástroje
Úterý
Český jazyk
- řady vyjmenovaných slov, řada slovních druhů
- věty u tabule: Jdu do kina. Jedu k tetě. Budu na tréninku. a podobně + určit slovní druhy, určit pády podstatných jmen
- pracovní list na pády podstatných jmen a pádové otázky do lepicího sešitu
- pracovní sešit strana 20 / cvičení 1, 2
- pracovní list s vločkami (vyjmenovaná slova P)
Matematika
- pracovní list do lepicího sešitu: roztřiď čísla (18 čísel) do sloupečků podle počtu cifer, seřaď čísla (9 čísel) vzestupně, přiřaď správné výsledky (vyber správně z 27 čísel)
- pracovní sešit strana 3 / cvičení 2, 3 a strana 4 / cvičení 1
Angličtina
- nový díl pracovní učebnice kapitola 5. Pizza strana 76 (čtení, rozhovor)
Středa
Angličtina
- testík
-opět práce se stranou 76, opakování částí těla
Český jazyk
- diktát krátkých vět s předložkami
- pracovní list (pádové otázky, určit číslo pádu, doplnit iy)
- učebnice strana 49 / cvičení 7 do sešitu ČJ
- zápis do čtenářského deníku Rumcajs
Matematika
- práce s mazací tabulkou - napiš číslo (tři sta dvacet osm), napiš číslo hned za (hned za číslem 199), napiš číslo hned před (hned před číslem 400)
- pracovní sešit strana 4 / cvičení 2, 3 a strana 5 / cvičení 1, 2
Čtvrtek
český jazyk
- práce s kartičkami pádů - děti zvedali číslo pádu (Ve kterém pádu jsou otázky Koho?Čeho?, Ve kterém pádu je podstatné jméno ve větě Slyším klavír.? a podobně)
- práce do lepícího sešitu - přiřaď k oznamovací větě otázku, odpověď a číslo pádu (Jsem v Praze. Letím do Afriky. Jedu vlakem. Pavel obědvá.)
- práce do sešitu ČJ - věta + otázka + jednoslovná odpověď + pád
- domácí úkol do sešitu - 4 věty - Stejně jako ráno ve škole napiš ke každé větě otázku s pádovými tázacími zájmeny, stručně odpověz podstatným jménem, urči pád.
matematika
- minutovky: napiš číslo, napiš číslo hned za, napiš číslo hned před
- geometrie: rýsování kolmic
- geometrie v souřadnicové (čtvercové) síti
- pracovní sešit strana 5 / cvičení 3
Pátek
český jazyk
- kontrola domácího úkolu:
Jsem v Praze. V kom, v čem jsem? V Praze. 6. p.
Letím do Afriky. Do koho, do čeho letím? Do Afriky. 2. p.
Jedu vlakem. Kým, čím jedu? Vlakem. 7. p.
Pavel obědvá. Kdo, co obědvá? Pavel. 1. p.
- práce do sešitu:
Teta bydlí v Kolíně.
Kdo, co bydlí v Kolíně? Teta. 1. p.
V kom, v čem bydlí teta? V Kolíně. 6. p.
Azor štěká na pošťáka.
Kdo, co štěká na pošťáka? Azor. 1. p.
Na koho, na co štěká Azor? Na pošťáka. 4. p.
- pracovní sešit strana 20 / cvičení 1, 2
- strana 21 / cvičení 1 - řada vyjmenovaných slov po S + naučit zpaměti
- čítanka Mach a Šebestová
matematika
- kontrola domácího úkolu (správné čtení čísel a jednotek, více než, méně než, stejně jako)
- počítání do sešitu
- geometrie kolmice a rovnoběžky
Fotogalerie
6.B poznávala druhý stupeň v noci :)
I 6.B už má za sebou přespávačku ve škole i s odbornou přípravou večeře a snídaně (stripsy s bramborem a palačinky k snídani).
Jak 6.B hodnotí 1. čtvrtletí na 2. stupni
Jak se ve škole daří šesťákům, co by chtěli zlepšit anebo při čem se cítí ve škole dobře si můžete přečím v hodnocení, které se jim dnes podařilo vytvořit.
6. B poznává druhý stupeň
6. B už patří na druhý stupeň, tak je potřeba jej co nejlépe poznat a taky ho ukázat rodičům.
Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou
Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou