Úkoly pro nemocné spolužáky 23. -27. listopadu

Pátek

Český jazyk

- zopakovali jsme si třídění hlásek (samohlásky krátké, samohlásky dlouhé, souhlásky tvrdé, souhlásky měkké, souhlásky obojetné)

- děti vyřešily tajenku (1. písmenko je samohláská krátká první, 2. písmenko je souhláska tvrdá pátá, 3. písmenko je souhláska obojetná poslední, 4. písmenko je samohláska krátká druhá, 5. písmenko je souhláska tvrdá poslední, 6. písmenko je souhláska tvrdá předposlední)

- povídali jsme si o nadcházejícím adventu a první adventní neděli

- v textu jsme počítali slabiky, hledali a počítali samohlásky, každá slabika obsahuje právě jednu samohlásku - u tabule a pak i v pracovním sešitu, cvičení č. 1 nad domácím úkolem

- napsali jsme si diktát písmen (velkých i malých)

Matematika

- děti psaly na tabuli výsledky příkladů do 20, předávaly si křídu

- počítali jsme součty a rozdíly v domečkách

- děti psaly do minutovek 2 sloupečky (8 příkladů), podobné jako včera

- zopakovali jsme si číselnou řadu do 100, doplnili jsme chybějící čísla ve stovkové tabulce, děti vybarvily zadaná čísla, pak hledaly čísla hned před zelenými a nakonec hledaly čísla hned za zelenými (vystřihnout, nalepit, napsat nadpis)

- doma si děti mají zkontrolovat sešity, doplnit chybějící opravy, trénovat předepsaná čísla, pokud jim něco nešlo

Výtvarná výchova, pracovní činnosti

- vyrobili jsme si třídní adventní kalendář, mezi tím se děti střídaly a malovaly pozadí pro mývaly

- protože vše uschlo, ještě jsme stihli mývaly nalepit

 

Čtvrtek

Český jazyk + čtení

- v čítance jsme četli hlasitě obě básničky, většině dětí se čtení povedlo moc pěkně i s hezkým přednesem

- zopakovali jsme si abecedu

- rozdělili jsme si všechna písmena - hlásky z české abecedy do skupin: samohlásky krátké, samohlásky dlouhé, souhlásky tvrdé, souhlásky měkké a souhlásky obojetné

- děti se naučí jednotlivé hlásky v těchto skupinách vyjmenovat zpaměti

- děti hledaly ve skupinkách kartičky se slovy, poskládaly smysluplné věty a nakonec je hlasitě četly

- domácí úkol v pracovním sešitu cvičení 2 - doplň chybějící samohlásky do slov, píšeme velkými tiskacími písmeny

Matematika

- psali jsme do sešitu 8 příkladů (ve dvou sloupečkách)

- na tabulce jsme hledali skrytá čísla a počítali jsme počet čtverečků do 100

Angličtina

- na začátku hodiny opakovali všichni barvy (víc nevím, v hodině jsem nebyla přítomna)

- Kdo nemá stále pracovní sešit z angličtiny, okamžitě si jej zajistí! Času na zakoupení už bylo dost! Nelze se vymlouvat ani na coronavir. Angličtinu lze objednat z internetu, telefonicky, nebo v knihkupectví Ezop u výdejního okénka.

 

Středa

Český jazyk

- zopakovali jsme si básničky

- řekli jsme si rozdíl mezi hláskou a písmenkem

- děti poznávaly slova. Slyšíte: v-j-e-r-a. Co to je? Jak se to píše? Věra. Slyšíte: p-j-e-n-a. Co to je? Jak se to píše? Pěna. A podobně.

- pracovní sešit strana 32 / 4 (vyškrtat písmenka a napsat slova) a strana 33 / 4 (doplnit slova do vět večeři, večeří, pára, párá atd.)

- děti vymýšlely slova za 2 minuty (podstatné jméno, 2 slabiky, 4 písmenka)

Matematika

- ve trojicích soutěžily děti v počítání příkladů do 20

- děti počítaly domečky (součet, rozdíl)

- skládali jsme na stovkovou tabulku desítky (znázorni 20, znázorni 90, znázorni 50 apod.), potom desítky i jednotky (znázorni 22, znázorni 67 apod.)

- děti vybarvovaly správný počet čtverečků na stovkových tabulkách

- v Počítání s Matýskem jsme dokončili včerejší úkol číslo 1 (druhý a třetí sloupeček)

- domácí úkol do linkopvaného sešitu 8 příkladů z učebnice (4 a 4 do sloupečků, stránku doplním zítra)

Výtvarná výchova a pracovní činnosti

- na podklad z minulého týdne dnes děti kreslily černým fixem stromy (ještě budeme pokračovat)

- pomocí jednoduchých šablonek si děti vystřihly tělíčko, hlavu a ocásek mývala, vyrobily si oči a ozdůbku, černou fixou dozdobily kožíšek ( i zde budeme pokračovat)

 

Úterý

Český jazyk a čtení

- trénovali jsme zpaměti novou básničku z pracovního sešitu

- v pracovním sešitu jsme splnili úkol 2 a 3 (skládání slov v pytlích, změna slov v barevných rámečkách)

- opakovali jsme abecedu, děti ji říkaly společně, na střídačku a podobně

- děti si vystřihly přeházenou abecedu a nalepily si ji správně

- opakovali jsme druhy vět, děti zvedaly kartičky s názvy a znaménky

- děti pantomimicky předváděly zvířata, povolání, sportovce, ostatní hádali

- v čítance jsme četli článek o tetě, která zapomněla brýle a nastoupila do špatného letadla (omlouvám se, nemám druhou čítanku doma a dnes si čísla stránek nepamatuju, asi 49)

- v čítance si děti přečtou úvodní básničky k tématu zima (asi strana 52)

- hráli jsme hru: Teta Eulálie přijela z Itálie a přivezla si s sebou: .... mnoha dětem se podařilo odhalit pravidlo na převoz tetiných dárečků přes hranice

Matematika

- ve dvojicích děti opakovaly odečítání v oboru čísel do 20

- v domečkách děti počítaly součty a rozdíly

- zahráli jsme si Bingo na odčítání

- podle tabule jsme četli velká čísla do 100

- děti vybarvovaly čtverečky podle zadání (počet a barva anglicky) - kdo nestihl, dokončí si doma

- v Matýskovi jsme si zkontrolovali úkol, vyřešili slovní úohy a počítali jeden sloupeček ze cvičení 1 na straně 47

 

Pondělí

Český jazyk + čtení

- v čítance jsme četli článek o Hurvínkovi nahlas, vystřídaly se všechny děti, vyhledávali jsme slova v textu, vysvětlili jsme si význam některých slov a slovních spojení

- zopakovali jsme si zpaměti báseň Anděl Páně

- několika způsoby jsme zopakovali abecedu zpaměti

- zopakovali jsme si druhy vět

- skládali jsme slova z písmen

- oddělovali jsme jednotlivá slova správně umístěnými mezerami

- dělili jsme slova na slabiky, vytleskávali je, vybarvovali podle počtu slabik

- psali jsme v písance na straně 13 velké psací U V (4 řádky)

- opisovali jsme z tabule do sešitu 4 věty

 

Matematika

- soutěží dvojic jsme zopakovali odečítání v oboru čísel do 20

- v pracovním sešitu Procvičujeme s Matýskem jsme na straně 46 počítali cvičení 1 (poslední sloupeček je za domácí úkol)

- v domečkách jsme si zopakovali počítání do 20 (na půdě bydlí součet, v přízemí bydlí rozdíl)

- hráli jsme si se stovkovou tabulkou, děti četly čísla, volily větší ze dvou, doplňovaly chybějící číslo - u tabule i samostatně (doplněné tabulky si každý vlepil do sešitku)

 

V pátek 4. prosince se mohou děti vyfotit na série fotek s vánočním motivem (s přáním, s kalendářem a pod.).

Letos se budou fotit pouze děti přítomné ve třídě, jednotlivě. Každý dnes dostal objednávací kartičku.

 

 

Fotogalerie

nahoře bydlí součet, dole rozdíl

 nahoře bydlí součet, dole rozdíl

nahoře bydlí součet, dole rozdíl

 nahoře bydlí součet, dole rozdíl

číselná řada do 100

 číselná řada do 100

vybarvi podle počtu slabik

 vybarvi podle počtu slabik

objednávka fotek

 objednávka fotek

slož slova

 slož slova

objednávka fotek

 objednávka fotek

opiš do sešitu

 opiš do sešitu

doplň chybějící čísla

 doplň chybějící čísla

nahoře bydlí součet, dole bydlí rozdíl

 nahoře bydlí součet, dole bydlí rozdíl

vybarvi podle zadání, poslední řádek podle sebe

 vybarvi podle zadání, poslední řádek podle sebe

slož slova z písmen

 slož slova z písmen

odděl jednotlivá česká písmena

 odděl jednotlivá česká písmena

předveď pantomimicky

 předveď pantomimicky

domečky pro samostatné počítání

 domečky pro samostatné počítání

dělení hlásek, nauč se zpaměti

 dělení hlásek, nauč se zpaměti

opiš a vypočítej do sešitu matematika

 opiš a vypočítej do sešitu matematika

vybarvi podle zadání

 vybarvi podle zadání

vypočítej

 vypočítej

nahoře bydlí součet, dole bydlí rozdíl

 nahoře bydlí součet, dole bydlí rozdíl

doplň chybějící čísla

 doplň chybějící čísla

hned před, hned za

 hned před, hned za

 
Vloženo: 23. 11. 2020       Stránka: 6. B

6.B poznávala druhý stupeň v noci :)

I 6.B už má za sebou přespávačku ve škole i s odbornou přípravou večeře a snídaně (stripsy s bramborem a palačinky k snídani).

19. 11. 2024   6. B   Více zde

Jak 6.B hodnotí 1. čtvrtletí na 2. stupni

Jak se ve škole daří šesťákům, co by chtěli zlepšit anebo při čem se cítí ve škole dobře si můžete přečím v hodnocení, které se jim dnes podařilo vytvořit.

19. 11. 2024   6. B   Více zde

6. B poznává druhý stupeň

6. B už patří na druhý stupeň, tak je potřeba jej co nejlépe poznat a taky ho ukázat rodičům.

12. 09. 2024   6. B   Více zde

Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou

Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou

18. 06. 2024   6. B   Více zde

Temné skály na jaře

Přírodovědný projekt "Temné skály"

02. 05. 2024   6. B   Více zde

OFICIÁLNÍ NÁZEV:

Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace 

Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E

KONTAKTY:

Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail: skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz

Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151

Další­ kontakty:
Školní jídelna při ZŠ, tel.: 581 650 155
Mateřská škola,  tel.: 581 650 165

MAPA:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.

DOPLŇKOVÁ ČINNOST:

Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti

REALITNÍ ČINNOST:

Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)

loga-partneri
PPUC
Výuka přírodních věd nově
Spolu a lépe
SFŽP ČR
MŽP ČR
Poznej a chraň
Pokusné ověřování
ERASMUS+
OPVK
Doučování žáků škol
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů
IKAPOK II
IKAP II
Rozvíjení digitální gramotnosti dětí již od MŠ
Digitalizujeme školu cíl 172
Digitalizujeme školu cíle 173 a 174
Spolu a lépe IV
Spolu to zvládneme
Obědy školákům 2023
Modernizace učebny cizích jazyků

2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved      developed: CodeKey.cz    grafika: Wedipa