Úkoly pro nemocné spolužáky 23. -27. listopadu
Pátek
Český jazyk
- zopakovali jsme si třídění hlásek (samohlásky krátké, samohlásky dlouhé, souhlásky tvrdé, souhlásky měkké, souhlásky obojetné)
- děti vyřešily tajenku (1. písmenko je samohláská krátká první, 2. písmenko je souhláska tvrdá pátá, 3. písmenko je souhláska obojetná poslední, 4. písmenko je samohláska krátká druhá, 5. písmenko je souhláska tvrdá poslední, 6. písmenko je souhláska tvrdá předposlední)
- povídali jsme si o nadcházejícím adventu a první adventní neděli
- v textu jsme počítali slabiky, hledali a počítali samohlásky, každá slabika obsahuje právě jednu samohlásku - u tabule a pak i v pracovním sešitu, cvičení č. 1 nad domácím úkolem
- napsali jsme si diktát písmen (velkých i malých)
Matematika
- děti psaly na tabuli výsledky příkladů do 20, předávaly si křídu
- počítali jsme součty a rozdíly v domečkách
- děti psaly do minutovek 2 sloupečky (8 příkladů), podobné jako včera
- zopakovali jsme si číselnou řadu do 100, doplnili jsme chybějící čísla ve stovkové tabulce, děti vybarvily zadaná čísla, pak hledaly čísla hned před zelenými a nakonec hledaly čísla hned za zelenými (vystřihnout, nalepit, napsat nadpis)
- doma si děti mají zkontrolovat sešity, doplnit chybějící opravy, trénovat předepsaná čísla, pokud jim něco nešlo
Výtvarná výchova, pracovní činnosti
- vyrobili jsme si třídní adventní kalendář, mezi tím se děti střídaly a malovaly pozadí pro mývaly
- protože vše uschlo, ještě jsme stihli mývaly nalepit
Čtvrtek
Český jazyk + čtení
- v čítance jsme četli hlasitě obě básničky, většině dětí se čtení povedlo moc pěkně i s hezkým přednesem
- zopakovali jsme si abecedu
- rozdělili jsme si všechna písmena - hlásky z české abecedy do skupin: samohlásky krátké, samohlásky dlouhé, souhlásky tvrdé, souhlásky měkké a souhlásky obojetné
- děti se naučí jednotlivé hlásky v těchto skupinách vyjmenovat zpaměti
- děti hledaly ve skupinkách kartičky se slovy, poskládaly smysluplné věty a nakonec je hlasitě četly
- domácí úkol v pracovním sešitu cvičení 2 - doplň chybějící samohlásky do slov, píšeme velkými tiskacími písmeny
Matematika
- psali jsme do sešitu 8 příkladů (ve dvou sloupečkách)
- na tabulce jsme hledali skrytá čísla a počítali jsme počet čtverečků do 100
Angličtina
- na začátku hodiny opakovali všichni barvy (víc nevím, v hodině jsem nebyla přítomna)
- Kdo nemá stále pracovní sešit z angličtiny, okamžitě si jej zajistí! Času na zakoupení už bylo dost! Nelze se vymlouvat ani na coronavir. Angličtinu lze objednat z internetu, telefonicky, nebo v knihkupectví Ezop u výdejního okénka.
Středa
Český jazyk
- zopakovali jsme si básničky
- řekli jsme si rozdíl mezi hláskou a písmenkem
- děti poznávaly slova. Slyšíte: v-j-e-r-a. Co to je? Jak se to píše? Věra. Slyšíte: p-j-e-n-a. Co to je? Jak se to píše? Pěna. A podobně.
- pracovní sešit strana 32 / 4 (vyškrtat písmenka a napsat slova) a strana 33 / 4 (doplnit slova do vět večeři, večeří, pára, párá atd.)
- děti vymýšlely slova za 2 minuty (podstatné jméno, 2 slabiky, 4 písmenka)
Matematika
- ve trojicích soutěžily děti v počítání příkladů do 20
- děti počítaly domečky (součet, rozdíl)
- skládali jsme na stovkovou tabulku desítky (znázorni 20, znázorni 90, znázorni 50 apod.), potom desítky i jednotky (znázorni 22, znázorni 67 apod.)
- děti vybarvovaly správný počet čtverečků na stovkových tabulkách
- v Počítání s Matýskem jsme dokončili včerejší úkol číslo 1 (druhý a třetí sloupeček)
- domácí úkol do linkopvaného sešitu 8 příkladů z učebnice (4 a 4 do sloupečků, stránku doplním zítra)
Výtvarná výchova a pracovní činnosti
- na podklad z minulého týdne dnes děti kreslily černým fixem stromy (ještě budeme pokračovat)
- pomocí jednoduchých šablonek si děti vystřihly tělíčko, hlavu a ocásek mývala, vyrobily si oči a ozdůbku, černou fixou dozdobily kožíšek ( i zde budeme pokračovat)
Úterý
Český jazyk a čtení
- trénovali jsme zpaměti novou básničku z pracovního sešitu
- v pracovním sešitu jsme splnili úkol 2 a 3 (skládání slov v pytlích, změna slov v barevných rámečkách)
- opakovali jsme abecedu, děti ji říkaly společně, na střídačku a podobně
- děti si vystřihly přeházenou abecedu a nalepily si ji správně
- opakovali jsme druhy vět, děti zvedaly kartičky s názvy a znaménky
- děti pantomimicky předváděly zvířata, povolání, sportovce, ostatní hádali
- v čítance jsme četli článek o tetě, která zapomněla brýle a nastoupila do špatného letadla (omlouvám se, nemám druhou čítanku doma a dnes si čísla stránek nepamatuju, asi 49)
- v čítance si děti přečtou úvodní básničky k tématu zima (asi strana 52)
- hráli jsme hru: Teta Eulálie přijela z Itálie a přivezla si s sebou: .... mnoha dětem se podařilo odhalit pravidlo na převoz tetiných dárečků přes hranice
Matematika
- ve dvojicích děti opakovaly odečítání v oboru čísel do 20
- v domečkách děti počítaly součty a rozdíly
- zahráli jsme si Bingo na odčítání
- podle tabule jsme četli velká čísla do 100
- děti vybarvovaly čtverečky podle zadání (počet a barva anglicky) - kdo nestihl, dokončí si doma
- v Matýskovi jsme si zkontrolovali úkol, vyřešili slovní úohy a počítali jeden sloupeček ze cvičení 1 na straně 47
Pondělí
Český jazyk + čtení
- v čítance jsme četli článek o Hurvínkovi nahlas, vystřídaly se všechny děti, vyhledávali jsme slova v textu, vysvětlili jsme si význam některých slov a slovních spojení
- zopakovali jsme si zpaměti báseň Anděl Páně
- několika způsoby jsme zopakovali abecedu zpaměti
- zopakovali jsme si druhy vět
- skládali jsme slova z písmen
- oddělovali jsme jednotlivá slova správně umístěnými mezerami
- dělili jsme slova na slabiky, vytleskávali je, vybarvovali podle počtu slabik
- psali jsme v písance na straně 13 velké psací U V (4 řádky)
- opisovali jsme z tabule do sešitu 4 věty
Matematika
- soutěží dvojic jsme zopakovali odečítání v oboru čísel do 20
- v pracovním sešitu Procvičujeme s Matýskem jsme na straně 46 počítali cvičení 1 (poslední sloupeček je za domácí úkol)
- v domečkách jsme si zopakovali počítání do 20 (na půdě bydlí součet, v přízemí bydlí rozdíl)
- hráli jsme si se stovkovou tabulkou, děti četly čísla, volily větší ze dvou, doplňovaly chybějící číslo - u tabule i samostatně (doplněné tabulky si každý vlepil do sešitku)
V pátek 4. prosince se mohou děti vyfotit na série fotek s vánočním motivem (s přáním, s kalendářem a pod.).
Letos se budou fotit pouze děti přítomné ve třídě, jednotlivě. Každý dnes dostal objednávací kartičku.
Fotogalerie
6.B poznávala druhý stupeň v noci :)
I 6.B už má za sebou přespávačku ve škole i s odbornou přípravou večeře a snídaně (stripsy s bramborem a palačinky k snídani).
Jak 6.B hodnotí 1. čtvrtletí na 2. stupni
Jak se ve škole daří šesťákům, co by chtěli zlepšit anebo při čem se cítí ve škole dobře si můžete přečím v hodnocení, které se jim dnes podařilo vytvořit.
6. B poznává druhý stupeň
6. B už patří na druhý stupeň, tak je potřeba jej co nejlépe poznat a taky ho ukázat rodičům.
Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou
Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou