Úkoly pro nepřítomné děti
30. května - 3. června 2022
Nějakou záhadou mi tentokrát nejdou vložit obrázky.
Český jazyk
- opakujeme a procvičujeme před závěrečnou písemnou prací (slovní druhy, psaní i, y, základní skladební dvojice, mluvnické kategorie u podstatných jmen a sloves)
- věta jednoduchá a souvětí, spojky
- pracovní sešit strana 39 / 4, 1
- písanka strany 22, 24, 25
- pracovní sešit strana 40 / cvičení 1 (Golem), 2
- vymysli větu podle zadaných slovních druhů: 2 1 5 6. 3 1 1 5 7 1.
- vzorce souvětí V1 a V2. V1, ale V2. Když V1, V2. (a další) - vymysli souvětí, sestav vzorec souvětí
Matematika
- opakujeme a procvičujeme před závěrečnou písemnou prací
- dělení se zbytkem
- pracovní sešit strana 33 / 2, 3, 6, 7, strana 34 / 2, 3, 6, 7, strana 35 / 2, 3, 5, 6
Prvouka
- člověk - znaky života
- člověk - vývoj od narození
zápis do sešitu:
ČLOVĚK – LIDSKÉ TĚLO
Člověk je součástí živé přírody.
Patří do rodiny živočichů.
Člověk
- pohybuje se
- dýchá
- potřebuje odpočinek
- přijímá potravu
- vylučuje nepotřebné tekutiny a škodlivé látky
- udržuje si stálou tělesnou teplotu
Od ostatních živočichů se odlišuje:
- způsobem života
- schopností myslet
- uvědomělou prací
- dorozumívání se řečí
Vývojové etapy života lidí
- novorozenec – poprvé se samostatně nadechne, od narození do 1 měsíce, je pro něj důležitý kontakt s matkou, hlavní potravou je mateřské mléko
- kojenec – od 1 měsíce do 1 roku, začíná se seznamovat se světem kolem sebe, usmívá se, brouká si, leze po čtyřech, bere do ruky první věci
- batole – od 1 roku do 3 let, učí se samostatně jíst a pít, vyslovuje první slova, lozí, chodí, sedí, hraje si, začíná udržovat čistotu
- předškolák – od 3 do 6 let, rozvíjí řeč, chodí do školky, navazuje vztahy s dětmi, napodobuje dospělé, učí se sebeobsluze
- školák – od 6 do 12 let, navštěvuje školu, získává mnoho znalostí a dovedností, vyvíjí se tělesně a roste do výšky
- dospívající – od 12 do 22 let, dospívá fyzicky i duševně, nastupuje puberta, začíná se připravovat na své povolání
- dospělý – od 22 do 65 let, vykonává povolání, zakládá rodinu, stará se o děti
- starý člověk – od 65 let až do smrti, postupně zestárne, odchází do důchodu, užívá si odpočinku, předává své zkušenosti mladším, postupně mu ubývají síly, horší se zdravotní stav, smyslové vnímání i paměť
Český jazyk: postupně přidávej slova, větu postupně prodlužuj
Pes štěkal.
________ pes štěkal.
________ pes štěkal ________ .
________ _________ pes štěkal _______ .
________ _________ pes ________ štěkal _______ .
________ _________ pes ________ štěkal _________ _______ .
Babička přijede.
Jirka psal.
Český jazyk: urči slovní druhy
Princezna spala na hrášku. Draka přemohl statečný princ. Jeníček vyšplhal na vysoký strom. Do chaloupky lákala děti ježibaba. Chaloupka je z perníčků.
Český jazyk: pracovní list
Urči slovní druhy:
Petr chodí do druhé třídy. Ať dnes svítí sluníčko.
Já budu psát domácí úkol dnes večer.
Urči pád, číslo a rod:
|
pád |
číslo |
rod |
Petr |
|
|
|
třídy |
|
|
|
sluníčko |
|
|
|
úkol |
|
|
|
Urči osobu, číslo, čas:
|
osoba |
číslo |
čas |
chodí |
|
|
|
svítí |
|
|
|
budu psát |
|
|
|
Doplň spojky:
Petr __ Pavel hrají fotbal. Půjdu do kina _______ do knihovny.
Nemůžu jít ven, ___________ musím psát úkoly.
Doplň i í y ý:
P__sečná pláž, bab__čka b__dlí v B__džově, v dílně jsou p__lník, p__la a vrtačka, ml__nář mele b__lou mouku, Hedv__ka vaří b__linkový čaj
Doplň do věty 1 podstatné jméno a 1 přídavné jméno, celou větu napiš:
Kamarád našel. _________________________________________________
Doplň do věty 1 předložku a 1 podstatné jméno, celou větu napiš:
Hanka píše. ____________________________________________________
Doplň do věty 1 zájmeno, 1 předložku a 1 podstatné jméno, celou větu napiš:
Azor ležel. ______________________________________________________
Doplň spojky:
Můžu si koupit jen knihu _______ jen míč. Mám rád zmrzlinu, _____ dnes na ni nemám chuť. Slíbil mi, _____ mi zítra zavolá. Umím číst, psát ____ počítat.
6.B poznávala druhý stupeň v noci :)
I 6.B už má za sebou přespávačku ve škole i s odbornou přípravou večeře a snídaně (stripsy s bramborem a palačinky k snídani).
Jak 6.B hodnotí 1. čtvrtletí na 2. stupni
Jak se ve škole daří šesťákům, co by chtěli zlepšit anebo při čem se cítí ve škole dobře si můžete přečím v hodnocení, které se jim dnes podařilo vytvořit.
6. B poznává druhý stupeň
6. B už patří na druhý stupeň, tak je potřeba jej co nejlépe poznat a taky ho ukázat rodičům.
Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou
Školní výlet - Gibon park v Rožnově nad Bečvou