Finanční gramotnost v praxi

V hodině matematiky jsme dnes procvičovali počítání do 100 pomocí papírových peněz. Nejprve jsme se seznámili s hodnotou všech mincí i bankovek a zkusili si vyskládat na lavici různé částky podle zadání. Pak jsme jejich hodnotu v čísle a barvě bankovky přiřazovali v dominu. A nakonec jsme nakupovali "zboží " ve fiktivním obchodě a počítali útratu za nákup. Také jsme si museli spočítat, kolik mám dostat zpět od prodávajícího spolužáka a přepočítat vrácené peníze. Hra na obchod byla skvělá i zábavná, takže manipulace se skutečnými penězi nebo třeba menší nákup v supermarketu teď bude hračka :-)
Fotogalerie
Mezipředmětové vztahy
O tom, že se dají propojit pracovní činnosti s matematikou, jsme se ve 3. A přesvědčili v pátek 6. června 2025.
Čtení ve 3. A
Děti ze 3. A si velmi oblíbily samostatné čtení v rámci tzv. čtenářských dílen, které se v naší třídě pravidelně konají.
Dopravní výchova
Jarní části dopravní výchovy sice nepřálo počasí, ale užili jsme si ji i tak.
Vyučování ve 3. A
Ve 3. A se učíme na základě souvislostí se zkušeností a podporujeme mezipředmětové vztahy.
Čarodějnická škola ve 3. A
Den, na jehož sklonku se podle tradice upalují čarodějnice, jsme ve 3. A strávili s čarodějnickým programem.