Kaktusová 3. A

3. A bude v tomto školním roce KAKTUSOVÁ!
V novém školním roce přivítala žáky 3. A kaktusová třída. Nejde však pouze o výzdobu, kterou postupně a společně tvořili všichni žáci, ale také o méně známý příběh „Nerudný kaktus“, který posloužil jako úvodní motivace a inspiroval nás k dalším činnostem. Na základě tohoto příběhu si děti vytvořily vlastní pravidla třídy, jejichž dodržování kontroluje postava pana Kaktusáka. I systém celoročního hodnocení je v duchu kaktusového tématu. Žáci sbírají kaktusová razítka za plnění různých úkolů ve všech předmětech, a jakmile jich získají deset, přidává se jim na hodnotící kaktus nejprve kaktusové razítko a poté i bodlina v podobě kolíčku. Razítka a bodliny však mohou žáci za porušení pravidel také ztrácet, při menších prohřešcích ztrácejí razítko, při vážnějších pak bodlinu. Cílem je nasbírat co nejvíce kolíčků a udržet jich na kaktusu co nejvíce. Do začátku všichni obdrželi tři bodliny. Žáci mohou sběr bodlin urychlovat nebo jejich ztrátu nahrazovat plněním speciálních úkolů. Během prvních týdnů školního roku se děti na konkrétních příkladech naučily, jaké chování je vhodné či nevhodné, a jaké důsledky je čekají při porušení pravidel. Nyní již tedy všichni s většími či menšími úspěchy společný plán plní!
Fotogalerie
Mezipředmětové vztahy
O tom, že se dají propojit pracovní činnosti s matematikou, jsme se ve 3. A přesvědčili v pátek 6. června 2025.
Čtení ve 3. A
Děti ze 3. A si velmi oblíbily samostatné čtení v rámci tzv. čtenářských dílen, které se v naší třídě pravidelně konají.
Dopravní výchova
Jarní části dopravní výchovy sice nepřálo počasí, ale užili jsme si ji i tak.
Vyučování ve 3. A
Ve 3. A se učíme na základě souvislostí se zkušeností a podporujeme mezipředmětové vztahy.
Čarodějnická škola ve 3. A
Den, na jehož sklonku se podle tradice upalují čarodějnice, jsme ve 3. A strávili s čarodějnickým programem.