Čtenářské dílny

Ve 3. A začaly Čtenářské dílny.
Závěr každého pondělního rozvrhu tráví žáci 3. A čtením nebo jinými čtenářskými aktivitami ve Čtenářské dílně. Cílem Čtenářské dílny je nejen učit žáky správně zacházet s knihou, hovořit o tom, jak kniha vzniká a proč jsou knihy důležité, ale také motivovat žáky ke čtení předkládáním knih různorodých žánrů, rozšířit jejich povědomí o moderní dětské literatuře a v neposlední řadě rozvíjet slovní zásobu a předávat žákům nenásilnou formou poselství knih.
Během Čtenářské dílny je klid, žáci si čtou jimi zvolenou knihu na jimi zvoleném místě ve třídě, přičemž platí pravidlo, že toto místo nelze po dobu trvání jedné takové dílny měnit. Poté všichni prostřednictvím Čtenářského listu přečtené knihy případně pasáže z knih prezentují ostatním.
Čtení v dílně jsme začali s knihami o ježcích, ježci nám totiž tolik připomínají kaktus a navíc se hodí k podzimu... Dále nás velmi oslovily knihy Petra Horáčka, které jsou sice zdánlivě pro mladší věkovou kategorii, ale mají své kouzlo a v sobě poselství, které se hodí připomenout vždy a všem.
Fotogalerie
Mezipředmětové vztahy
O tom, že se dají propojit pracovní činnosti s matematikou, jsme se ve 3. A přesvědčili v pátek 6. června 2025.
Čtení ve 3. A
Děti ze 3. A si velmi oblíbily samostatné čtení v rámci tzv. čtenářských dílen, které se v naší třídě pravidelně konají.
Dopravní výchova
Jarní části dopravní výchovy sice nepřálo počasí, ale užili jsme si ji i tak.
Vyučování ve 3. A
Ve 3. A se učíme na základě souvislostí se zkušeností a podporujeme mezipředmětové vztahy.
Čarodějnická škola ve 3. A
Den, na jehož sklonku se podle tradice upalují čarodějnice, jsme ve 3. A strávili s čarodějnickým programem.