PROJEKT 4. A VODA KOLEM NÁS

CO VŠECHNO KOLEM VODY NÁS MŮŽE ZAJÍMAT?
PROJEKT 4.A 2025-26 : VODA KOLEM NÁS
Letošní rok je opět aktuální nedostatek vody v krajině a tedy i kolem nás. V úvodu projektu jsme se zaměřili na to, co to vlastně ona „voda jako životodárná tekutina“ je. Zkoumali jsme množství vody spotřebované domácností za časové období a také kde všude je potřebná.
V rámci matematiky jsme si počítali průměrnou spotřebu. Rovněž v matematice jsme si zkoušeli prakticky ověřit náš odhad množství vody a pracovali s jednotkami objemu a jejich převody.
V jazyce českém zase psali diktát s „ vodní tématikou“ a ve slohu si popíšeme naši návštěvu u školního rybníčku, kde jsme si ověřili získávání užitkové vody ze střech školy a její využití. Trošku jsme přitom narazili i na problematiku jednotek krychlových a uvědomili si, že objem má vlastně jednotky dvojí.
V rybníčku jsme viděli i vodní rostliny a živočichy a tak jsou ty naše vyučovací předměty všechny propojeny. Také hudebka a její VLTAVA od Bedřicha Smetany má s vodou mnoho společného a to nemluvíme o využití zvuku vody při poslechu „ vodních bubnů“ při „hudbě odjinud“.
První měsíc našeho projektu uběhl jako voda a my se chystáme na zajímavosti kolem vody z kohoutku – její ceny, čistoty a zjištění, kde se vlastně ta její kvalita získává.
Fotogalerie
Vnímáme zahradu všemi smysly
Pozdní babí léto nám, díky pěknému počasí, umožnilo vyrazit na školní zahradu.
Závěrečný týden ve 3. A
V závěrečném školním týdnu ve 3. A nechybělo zkrátka nic!
Skvělý výlet Kaktusové 3. A
Ve čtvrtek 12. června 2025 jsme se vlakem vydali na školní výlet do Přerova.
Mezipředmětové vztahy
O tom, že se dají propojit pracovní činnosti s matematikou, jsme se ve 3. A přesvědčili v pátek 6. června 2025.
Čtení ve 3. A
Děti ze 3. A si velmi oblíbily samostatné čtení v rámci tzv. čtenářských dílen, které se v naší třídě pravidelně konají.